|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
Dit trucje doet je minder snoepen
Dit trucje doet je minder snoepen
Wil je vermageren, dan kan het helpen om snoepjes in een donkere bokaal te bewaren. En ook je bord kan onrechtstreeks een gunstig effect hebben op je lijn, zo blijkt uit een recente studie van de universiteit van Cornell in het Amerikaanse Ithaca. Als je snoepjes in een doorzichtige bokaal bewaart, dan is de kans groot dat je er overdag naar zit te staren en je uiteindelijk toegeeft aan de verleiding. Snoepjes bewaar je beter in een bokaal met mat of getint glas of een pot in een donkere kleur, zo zie je niet wat je mist. Zitten de snoepjes wel in een transparante bokaal, dan eet je ruim 50 procent meer. Verder doen het formaat en de kleur van je bord ertoe: hoe kleiner het bord, hoe minder eten je er op kwijt kan en hoe minder je eet. Uit de studie blijkt dat mensen die toch voor een groot bord kiezen gemiddeld 22 procent meer eten. Mensen die voor een rood bord kiezen, eten dan weer 20 procent minder dan wie voor een klassiek wit bord opteert. Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20140615_01141140 Datum: 15/06/2014 om 14u56 Mening Trucjes om minder te snoepen. Er bestaan veel internetartikels, krantenartikels en boeken over. Welke trucjes helpen en welke niet? Dit is de vraag waar verscheidene mensen zich zorgen om maken. Ik denk dat dit vooral persoonlijk is. Als voorbeeld geef ik het voorbeeld dat beschreven staat in het artikel. Volgens dit artikel zou het helpen als je snoepjes bewaart in een donkere pot of op een plaats waar je niet continu kijkt. Ik kan mij voorstellen dat dit werkt bij mensen die een glazen pot op tafel hebben staan en zich vervelen of er vaak voorbij komen. Een snoepje is snel genomen. Langs de andere kant denk ik dat dit niet voor iedereen zal werken. Ik denk hierbij aan suikerverslaafde mensen. Deze mensen doorzoeken alle kasten, laden, koelkast, vriezer, … tot ze iets hebben gevonden om te eten/snoepen. Voor deze mensen helpt maar 1 ding … haal geen snoepgoed in huis. Dit is eveneens niet altijd haalbaar. Het is moeilijk om tijdens het winkelen geen zoetigheden mee te nemen. Zelfs tot aan de kassa staat snoepgoed, dit snoepgoed is snel en makkelijk in de kar te leggen. Volgens mij heeft het vooral te maken met karakter. Iemand die wil vermageren zal ook vermageren. Iemand die het wil, maar het karakter niet heeft om van snoepgoed af te blijven kan beter niet beginnen aan een dieet want dit komt toch niet goed. |