actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > NASLAG > Focus op... > China
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 20th April 2014, 21:24
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User

Grootste park met zandsculpturen opent

Grootste park met zandsculpturen opent

In het Chinese Shandong opent binnenkort het grootste zandsculpturenpark ter wereld. Het park is 72.000 vierkante meter groot en telt meer dan 70 zandsculpturen, het grootste zandstandbeeld is 18 meter hoog. Het grootste zandsculpturenpark was tot nu toe in Koeweit te vinden.
FILMPJE: http://www.demorgen.be/dm/nl/994/op...ren-opent.dhtml

Bron: http://www.demorgen.be/dm/nl/994/op...ren-opent.dhtml
Datum: 20/04/2014 om 16u16

Mening

Wat is kunst? Vraag dit aan 1000 mensen en je krijgt 1000 verschillende antwoorden. Persoonlijk vind ik zandsculpturen echte kunst, daarom vind ik dit artikel (met bijbehorend filmpje) waardig genoeg om te posten. Als mensen denken aan kunst, denken ze spontaan aan schilderijen en beeldhouwwerken. In mijn ogen staan zandsculpturen een trede hoger. Het is immens moeilijk om een zandsculptuur te maken. Tijdens het maken van zo’n sculptuur kan vanalles misgaan. Het zand kan gaan vliegen, bij de minste fout moet de maker opnieuw beginnen, bij de minste vochtigheid is al het werk voor niets geweest, … . In het artikel staat dat het grootste zandstandbeeld 18 meter hoog is. Ik kan mij dit zelfs niet voorstellen. Een beeld van 18 meter hoog gemaakt uit zand! De maker hiervan moet een professional geweest zijn, hier is talent voor nodig. Persoonlijk vind ik dat er te weinig te doen is rond zandsculpturen in de media. Ze zouden hier meer aandacht aan moeten schenken om zo de mensen warm te maken voor deze vorm van kunst. Zandsculpturen zijn het waard om in de verf gezet te worden!
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:27.