|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
#1
|
|||
|
|||
Mysterie rond telefoontje copiloot voor verdwijning Boeing
Net voordat vlucht MH370 van de radar verdween, zou de copiloot geprobeerd hebben nog een telefoontje te plegen. Dat hebben enkele onderzoekers gezegd aan de New Straits Times.
De copiloot van het vliegtuig kreeg niemand aan de lijn, maar de reden daarvoor is nog een mysterie. Mogelijk viel de verbinding van de gsm van Fariq Abdul Hamid weg omdat het toestel te hoog vloog en dus geen ontvangst meer had. Wie de copiloot probeerde te bellen, is niet geweten. De onderzoekers weten wel dat de gsm van Hamid later opnieuw ontvangst had, toen het vliegtuig in de buurt vloog van een zendmast op het Maleisische eiland Penang. De volgende zendmast was helaas voor de man te ver weg om te kunnen bellen. De Maleisische minister van Transport zei in de New Straits Times dat de berichten nog moesten geverifieerd worden. Hij voegde zaaide wel meteen enige twijfel over het bericht; 'Als dit daadwerkelijk gebeurd is, dan zouden we dat al vroeger geweten hebben.' Andere bronnen van de New Straits Times zeggen dat dat de gsm mogelijk gewoon ingeschakeld werd, maar dat er daarom niet per se een gesprek mee gevoerd werd. De Boeing 777 van Malaysian Airlines verdween op 8 maart. Sindsdien bestaan er grote twijfels over wat er precies gebeurd is. Vermoedelijk is het vliegtuig neergestort in de Indische Oceaan, waar ook al signalen van de zwarte doos opgevangen werden. Brokstukken werden er nog niet gevonden, dus is het mysterie nog steeds groot. Op het moment van de verdwijning bevonden er zich 239 mensen aan boord van het vliegtuig. Bron: de Standaard Online 13/04/2014 9:17 http://www.standaard.be/cnt/dmf20140412_01065381 Commentaar: Hoewel vlucht MH370 de recentste verdwijning is van een vliegtuig is het zeker niet de enigste. Sinds 1948 zijn volgens verscheidene bronnen een aanzienlijk aantal vluchten spoorloos verdwenen, al dan niet geruime tijd later teruggevonden. Hier waren dan ook uiteenlopende verklaringen voor die van groot belang zijn voor de veiligheid van het luchtverkeer. In 2009 verdween Air-France vlucht 447 met bestemming Parijs-Charles De Gaulle spoorloos van de radar. Pas 2 jaar later werden de wrakstukken van het vermiste vliegtuig teruggevonden. De oorzaak van het neerstorten bleek ijsvorming in de pitotbuis van het vliegtuig te zijn. De pitotbuis is een onderdeel van de snelheidsmeter van een vliegtuig. Door de ijsvorming gaf de snelheidsmeter een foute weergave en maakten de piloten fatale beslissingen waardoor het vliegtuig neerstortte. Als binnen een bepaalde periode blijkt dat een ander technisch mankement aan de basis ligt van de verdwijning van vlucht MH370 kan ook dit tekort verholpen worden in de toekomst. http://www.quest.nl/artikel/vijf-verdwenen-vliegtuigen |
#2
|
|||
|
|||
Tegenwoordig heb ik de neiging om te denken dat de verdwijnen van elke Boeiing, hoewel zeer indrukwekkend aangepakt, eerder sensatie is dan effectief nieuws. De media aandacht gegeven aan de voorgaande verdwijningen zijn nog nooit gezien. Je kon als het ware mee zoeken via Google en de media hing er vol van (sensationele theorieën zijn dan ook niet ver af !).
Dit terwijl er elke dag belangrijkere onderwerpen en situaties met hogere sterftecijfers simpelweg uit het nieuws blijven. Dit allemaal om de kijker te behouden aan zijn/haar netwerk. De recente verdwijning is volgens mij een onderwerp waar de kous mee af was, toen het al begon. Maar op de golf van sensatie wordt het verder opgebouwd. Dit is volgens mij daarom geen nieuws.
__________________
Power is not a means; it is an end. One does not establish a dictatorship in order to safeguard a revolution; one makes the revolution in order to establish the dictatorship. |