actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Mensenrechten
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 26th March 2014, 20:36
M*chael.Ceulemans M*chael.Ceulemans is offline
Registered User

Kapsel van Kim Jung Un voortaan bij wet verplicht

Kapsel van Kim Jung Un voortaan bij wet verplicht

Door: Eric Belsack
26/03/14 - 15u36 Bron: Radio Free Asia
© epa.
Rampspoed daalt (alweer) neder over de staatsburgers van Noord-Korea. De mannelijke inwoners zijn voortaan immers bij wet verplicht om het kapsel van hun grote leider Kim Jung Un te dragen. Het zal je maar overkomen.
Volgens sommige bronnen zou de nieuwe richtlijn al enkele weken gelden in de hoofdstad Pyongyang, maar zou nu over het hele land uitgerold worden. Binnen afzienbare tijd moeten bijgevolg alle Noord-Koreanen rondlopen met kort opgeschoren slapen en een weelderige bovenkruin met een rigoureuze middenstreep.

Verdeelde meningen
Naar verluidt zijn de meningen verdeeld over deze maatregel. "De haarsnit van onze leider is nogal speciaal te noemen", aldus een anonieme bron op Radio Free Asia. "Niet iedereen zal ermee staan want niet alle mannen hebben hetzelfde gelaat en dezelfde vorm van hoofd".

De al schaarse vrijheid van de mensen in deze communistische dictatuur wordt dus alweer ingeperkt. Tot dusver hadden de inwoners de keuze uit 28 soorten haarsnit.

Bron:http:HLN
Mening: Ik weet dat HLN niet echt een goede bron is maar toen ik dit las moest ik het wel delen. Waar gaat het naartoe in Noord - Korea? Nu mogen de mensen zelfs hun eigen haarsnit niet meer kiezen. Ik denk dat het toch stilletjes aan tijd wordt om hier iets aan te doen. Er moet toch een manier zijn waarop we de mensen ginder duidelijk kunnen maken dat er nog een leven buiten Noord - Korea is? Want zo kan het echt niet verder.
Oud 2nd April 2014, 18:38
D*an.Yskout D*an.Yskout is offline
Registered User

Exclamation

De mensen duidelijk maken dat er een leven buiten Noord-Korea is? Misschien de westerse wereld duidelijk maken dat een leven in Noord-Korea niet slecht is. Misschien is onze westerse wereld wel de boeman!

Om terug te komen op het artikel. euhm.... Het nieuws is verzonnen

bron : http://www.washingtonpost.com/blogs...ng-un-haircuts/

Bedankt voor u naďviteit om deze belachelijke roddels verspreid door de westerse wereld te geloven, maar troost je! Iedereen gelooft ze hoor
Met citaat antwoorden
Oud 4th April 2014, 14:07
B*ent.Boeckmans B*ent.Boeckmans is offline
Registered User

Ter verdediging van meneer Ceulemans, propaganda heeft altijd wel een vorm van waarheid in zich.

Noord-Korea, Iran en Venezuela worden door de VS afgeschreven als boemannen, maar hun manier van bestuur en leven is wel duidelijk ook heel antiwesters ingesteld. Uiteraard wordt alles zodanig opgeklopt in bizarre verhalen dat niet alle propaganda nog klopt, om meneer Yskout wat gelijk te geven.

Of het verhaal van het kapsel waar is, betwijfel ik ook.
Dat de VS dit verhaal uit de lucht gegrepen heeft, dat is mogelijk.
Dat Noord-Korea een paradijs is voor de mensen die er wonen, dat geloof ik alleszins niet.
En denk er aan dat de VS en het westen over deze landen negatief spreken, maar die landen (Noord-Korea, Iran en Venezuela) hetzelfde of nog erger spreken over Amerika en ons. Misschien moet iedereen maar eens wat positiever spreken over de zogezegde "vijand".
Met citaat antwoorden
Oud 10th May 2014, 15:23
H*ndrik.Peeters H*ndrik.Peeters is offline
HP

Ik ga hier toch kort even op reageren ! Ik betwijfel ten sterkste dat we een correct beeld hebben van Noord-Korea. De media van zowel de Westelijke wereld als de Noord-Koreaanse media lijken nogal vaak propaganda tegen elkaar te voeren. Dit terwijl wereld hulp organisatie hun uiterste best doen voor de armoede te bestrijden in o.a. Noord-Korea. Dit wordt dan weer wel gesteund door de Westerse wereld, maar Noord- Korea geeft hen geen toegang. Ik betwijfel dat het komt omdat Noord-Korea het aards paradijs is geworden. Eerder is het een failliet land met als leider een dictator met hoogheidswaanzin. Het Noord Koreaanse leger heeft meer dan 1 miljoen soldaten. Als ook de reserve soldaten worden meegerekend is dit zelfs meer dan 7 miljoen. Die soldaten kunnen binnen 4 uur in Seoul, hoofdstad van Zuid-Korea, staan en de Koreaanse oorlog beëindigen.

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:56.