actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 9th January 2014, 12:22
T*ssa.Mertens T*ssa.Mertens is offline
Registered User

Reizigers smeken om meer treinen in Noorderkempen

Maar liefst 1316 inwoners uit Brecht, Malle, Rijkevorsel, Wuustwezel en Hoogstraten vulden de enquête Falende Fyra in en eisen de heropening van de wachtzaal en loketten en herinvoering van de laatavondtreinen in het station Noorderkempen.

“75 procent van de reizigers ondervindt regelmatig hinder van de afschaffingen en volgens 95 procent van de ondervraagden is een uitbreiding van de dienstregeling hoogdringend”, vat Joris Van der Schoot van de actiegroep Liga ter ontsluiting van de Noorderkempen de resultaten van de enquête Falende Fyra samen.

“De helft van de ondervraagden zegt zelfs niet meer tijdig op het werk of op school te raken. Opvallend, want de regio telt maar liefst 3500 studenten in het hoger onderwijs. Het is algemeen geweten dat de meeste studenten moeten terugvallen op het openbaar vervoer om te pendelen tussen hun huis en school, zij ondervinden dus sterke hinder door de slechte dienstregeling. Ze geven aan minder de trein te nemen in Brecht. Sommigen haakten zelfs volledig af en rijden nu opnieuw met de wagen, omdat de bussen voor hen geen voldoende alternatief bieden.”
Volgens de enquête ziet 81 procent avondtreinen als een noodzaak. “Treinen tot middernacht worden gezien als vanzelfsprekend om terug te kunnen komen van kot of school, te werken in shiften of halftijds en terug te geraken na een uitstap”, leidt Joris uit de resultaten af.
Sinds het schrappen van de treinen nam de tevredenheid over het station ook een duik volgens Van der Schoot. “Voor de wijzigingen gaf 66 procent van de ondervraagden aan zeer tevreden te zijn over het aanbod, na de wijzigingen geeft 75 procent aan zeer ontevreden te zijn”, weet hij. “Wij, als liga, vragen nu aan de politici en de NMBS om dringend voor een alternatief te zorgen”, beklemtoont de initiatiefnemer. De resultaten van de enquête worden binnenkort overgemaakt aan politici, NMBS en De Lijn.

Bron: http://www.gva.be/regio-antwerpen-noord/reizigers-smeken-om-meer-treinen-in-noorderkempen.aspx

Mening: De mensen moeten beseffen dat de afschaffing er net gekomen is vanwege een reden. De NMBS gaat niet zomaar treinen afschaffen, dit kwam omdat ze vaak leeg of niet half vol zaten. Wat is het nut van een lege trein dat moet rijden? Enkel nadelen heeft dit, het is namelijk zo dat deze dan veel verbruikt en enkel kosten heeft dan inkomsten. Ik begrijp de mensen natuurlijk goed, want een uur moeten wachten of langer om toch een trein te hebben is vervelend. Je verliest enorm veel tijd door te moeten wachten, terwijl je wel nuttige zaken zou kunnen doen. De overstap van openbaarvervoer naar de auto nemen is een minder argument. Ik begrijp dat deze mensen dan het gemakkelijker vinden om de auto terug te nemen dan tijd te verspillen om op de trein te wachten. Ik heb zelf lang de trein naar school genomen en op woensdagmiddag moest ik ook door de afschaffing een uur op mijn trein wachten. Hierdoor nam ik op woensdag altijd de auto. Dus het openbaarvervoer nemen kan een alternatief zijn, maar in zo'n situaties biedt het geen voordelen. Ik denk dat het dringend tijd is om hier een verandering in te brengen. Men moet daarom niet alle treinen terug laten rijden, maar op de ochtend- en de avonduren moet er voldoende vervoer voorzien zijn.

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:47.