|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
Britse vader doodt zijn kinderen in Lyon
Een Britse man is in Frankrijk gearresteerd omdat hij zijn twee kinderen zou hebben gedood. De lichamen van de kinderen van 5 en 10 jaar oud waren zaterdag gevonden in een appartement in Saint-Priest, een buitenwijk van Lyon.
Volgens de Britse krant The Telegraph was de man (48) verwikkeld in een strijd om de voogdij met zijn ex-vrouw. De kinderen zouden dit weekeinde bij de vader hebben verbleven, maar keerden niet terug op de afgesproken tijd. Rolschaatsen De 48-jarige ex-vrouw van de man trof de lichamen van haar kinderen levenloos aan nadat ze haar man tegen het lijf liep in de entree van het appartementcomplex in de Lyonse buitenwijk. Die probeerde zich uit de voeten te maken, op een paar rolschaatsen. De kleding van de man was doordrenkt met bloed. Kort nadat de moeder alarm sloeg, kon de man worden aangehouden in Lyon. Hij heeft de kinderen vermoedelijk omgebracht door bij hen de keel door te snijden. Volgens een juridische bron is er een mes gevonden, hoogstwaarschijnlijk het moordwapen. Eerste keer De Britse man had het recht zijn beide jonge kinderen te bezoeken, maar altijd in aanwezigheid van iemand anders. Dit was de eerste keer dat hij zijn kinderen meenam naar zijn eigen appartement. Volgens de voormalige buurman van het stel waren de man en vrouw twee ŕ drie jaar geleden uit elkaar gegaan. Hij zei dat de echtgenoot een drankprobleem had en zijn vrouw sloeg. Bron: http://www.hln.be/hln/nl/960/Buiten...n-in-Lyon.dhtml Mening: Wat ik mij afvraag is of dit ook zou gebeurd zijn met de twee vermiste Nederlandse broertjes. Al hoop ik natuurlijk van niet... Wat ik mij afvraag is wat de Britse vader zou bezield hebben. Dat je je eigen kinderen kan doden... Onbegrijpelijk. |
|
|||
|
|||
Verschrikkelijk dat zo'n dingen gebeuren. Wat bezielt een vader om zoiets te doen? Wat ik me ook afvraag is, dat als bekend was dat de man een alcoholprobleem had en zijn vrouw sloeg, waarom hij zijn kinderen in GODSNAAM nog mocht zien? Stel hem voor de keuze, eerst afkicken en therapie en dan kinderen zien of kinderen nooit meer zien. Ach ja, zo gemakkelijk zal het wel niet zijn zeker...
|
|
|||
|
|||
Je hoort of leest vaker zulke verschrikkelijke dingen, maar ik krijg toch steeds een krop in de keel als ik zoiets hoor of lees. Je kan niet in iemands hoofd kijken om even te weten te komen wat iemand bezielt of bezielde, het blijft onbegrijpelijk. Wel ga ik met Mieke akkoord, sommige mensen zijn het niet waard om verantwoordelijk te stellen voor hun kinderen. Als deze problemen echt gekend waren had men op voorhand moeten ingrijpen. Natuurlijk is dit achteraf gemakkelijker gezegd dan gedaan en kunnen we enkel hopen dat in soortgelijke gevallen beter preventief gehandeld wordt.
|