actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 14th May 2013, 10:21
R*bin.Claesen R*bin.Claesen is offline
Registered User

Frankrijk bekijkt taks op tablets

De Franse regering overweegt een extra belasting op de verkoop van tablets en smartphones. Die moet subsidies voor culturele projecten helpen te financieren.

Het voorstel komt van een commissie die moest onderzoeken hoe cultuuruitgaven op peil kunnen worden gehouden in economisch slechte tijden. De belasting zou vergelijkbaar zijn met de heffing die televisiekijkers, omroepen en internetproviders betalen.

Internetgebruikers zijn immers niet bereid om te betalen voor digitale content, maar leggen wel honderden euro’s op tafel om zich een tablet of smartphone aan te schaffen, stelt het team van experts vast.

‘Bedrijven die tablets maken, moeten we, op kleine schaal, dwingen een deel van hun opbrengsten af te staan, om de ontwikkelaars te helpen,’ zegt minister van Cultuur Aurélie Filippetti. Volgens haar gaat het om een ‘minimale’ heffing, die over veel bedrijven wordt gespreid. De taks wordt waarschijnlijk meegenomen in de begrotingsvoorstellen die in november aan het parlement worden voorgelegd

Bron: http://www.standaard.be/cnt/DMF20130514_00580895

Mening:

Nu het met de economie op vele plaatsen slechter gaat, vind ik het een zeer goed idee dat er taksen worden geheven op luxegoederen. De televisies, gsm's, Ipods,... worden steeds duurder. De technologie staat niet stil, maar kost wel een aardige cent.
Ik vraag mij af waar iedereen in deze, zogezegd economische crisis, het geld blijft halen om deze middelen te kopen.
Ik vind het dus een heel goed idee dat bedrijven die luxeartikelen maken een deel af moeten staan van hun inkomsten.
Het feit dat de artikelen gekocht kunnen worden, wil toch zeggen dat er genoeg geld aanwezig is bij de burgers.
Ook vind ik het een mooi iets dat ze met deze taksen culturele projecten gaan subsidiëren. (Dit moeten we natuurlijk eerst zien en dan geloven!)
Het is namelijk heel belangrijk, vind ik persoonlijk, dat ondanks de economische crisis mensen niet thuis blijven zitten. Het opdoen van cultuur is belangrijk voor 'het lichaam en de geest'.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:29.