actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Pro of Contra?
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 11th January 2013, 12:41
J*nasHeyns J*nasHeyns is offline
Registered User

Thumbs up Bad Boys Bakery

http://www.youtube.com/watch?v=ilsBoqBo1YI

Bekijk even bovenstaande link.
Ik heb gisteren een aflevering gezien van Bad Boys Bakery en ik was echt aangenaam verrast.

Je zal wel denken, alweer een kookprogramma. Maar dit is alles behalve normaal.
Dit gaat over zware jongens die zware feiten hebben gepleegd. En volgens Gorden (een bekende kok in Engeland) hebben deze mannen een doel nodig in hun leven en dus start hij samen met hen een bakkerij in de gevangenis waar zij zitten.

Natuurlijk loopt niet alles direct vanzelfsprekend maar hij bereikt toch een mooi resultaat met zijn gevangenen. Zij zeggen zelf ook dat ze terug een doel hebben in hun leven en dat ze hierdoor het besef hebben gekregen dat ook zij iets kunnen waarmaken.

Bekende koffiehuizen zoals Caffé Nero hebben al handel gedaan met deze gevangen en ik vind dit een zeer moor initiatief. Ik vind ook dat in ons land dergelijk programma mogelijk moet gemaakt worden.

Niet echt voor koffiehuizen maar bijvoorbeeld wel voor eten klaar te maken voor bejaarden of minderbedeelde gezinnen. Zo kunnen de gevangen ook zelf aan een goed doel werken en krijgen ze misschien het besef dat het leven niet alleen bestaat uit drugs dealen en moorden.

Dus mijn vraag aan jullie, zijn jullie Pro of Contra?
Oud 14th January 2013, 19:03
s*ppe.cools s*ppe.cools is offline
Registered User

Pro

Het is een zeer goed idee van deze 'Gorden'.
Ik kan je hierin volgen, dat er ook in België zulke programma's moeten komen. Natuurlijk moeten we een grens trekken: tot waar zou je mogen meedoen? Stel je voor dat Kim Degelder hieraan zou meespelen. Het zou maar een raar, controversieel programma worden. Hoewel het voor mensen die minder ernstige criminele feiten gepleegd hebben wel iets tofs is.
Wel moeten we ook wel denken: in de VS ( ik denk dat programma daar gemaakt wordt) wordt er weinig aandacht besteed aan mensen die feiten plegen waarvoor ze hier wekenlang in de actualiteit konden terechtkomen.
Ik zou het wel een kans willen geven in België. Misschien kan VTM het onder deze naam brengen: 'goe geBAKken'. (zoek hier alsjeblieft geen aanval in op mensen die opgesloten zitten, het is gewoon een 'flauwe' woordspeling. Flauw, al zeg ik het zelf. )
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:31.