|
|||
|
|||
filmbespreking, fucking amal
Ik heb de film fucking amal gezien voor PAV, ik moest iets doen rond puberteit, men had mij daarom deze film aangeraden.
Het gaat over een meisje (An) dat pas verhuisd is en haar draai nog niet goed vindt op haar nieuwe school. Wanneer haar ouders een feestje geven voor haar verjaardag wil ze dit niet, want ze heeft maar 1 vriendin Claudinne .Ze wordt heel boos op haar ouders. Naarmate de film vordert ontdek je dat ze lesbisch is en dat ze verliefd is op een meisje in haar school, ze vertelt dit tegen Claudinne en op een dag wanneer zij en Claudinne ruzie hebben zegt Claudinne dit tegen het meisje vertellen. Het meisje(Joke) sluit een weddenschap af en kust met An. An voelt zich gebruikt en is dan zeer verdrietig, ze probeert zelfs haar polsen over te snijden maar net op dat moment komt Joke langs. Ze had heel veel spijt van wat ze gedaan had, ze was eigenlijk ook wel verliefd maar vond dat ze het moesten verzwijgen en ermee stoppen.Die druk konden ze natuurlijk niet blijven houden en uiteindelijk komen ze toch samen en bekennen ze dat ze lesbisch zijn. Als ik deze film punten zou geven is het een 7.5/10, voor het acteren iets minder maar de inhoud maakt alles goed. |
|
||||
|
||||
Heel goede film idd waar de jongeren zelf komen achter vragen in de videotheek! Dus zeker bruikbaar in toekomstige lessen...