|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
Minstens 100.000 Fransen betogen tegen homohuwelijk
In verscheidene Franse steden hebben in totaal meer dan honderdduizend mensen betoogd tegen het homohuwelijk, een wetinitiatief van de sociaaldemocratische regering. In de Zuid-Franse stad Toulouse moest de politie met traangas ingrijpen om voor- en tegenstanders van de maatregel te scheiden. In Parijs trokken volgens de politie 70.000 en volgens de organisatoren 200.000 mensen de straat op. In Lyon betoogden 22.000 mensen. Ook in Marseille en andere steden demonstreerden duizenden mensen. Met name de katholieke kerk en de conservatieve politieke oppositie zijn vierkant gekant tegen huwelijken onder holebi's én tegen het adoptierecht voor homoseksuelen. Paus Benedictus XVI heeft de Franse bisschoppen intussen opgeroepen "niet bang te zijn" om in het maatschappelijke debat hun stem te verheffen. Ze moeten hun standpunt verdedigen zonder arrogantie en met respect voor de Franse traditie van de laïciteit. De paus lanceerde de oproep tijdens een ontmoeting met 39 Franse bisschoppen die momenteel op ad limina-bezoek zijn in Rome. In januari staat het wetsvoorstel op het menu in de Assemblée nationale. Premier Jean-Marc Ayrault hoopt dat de wet nog in het eerste semester van 2013 van kracht wordt. Commentaar: Ik vind dit een zeer delicaat onderwerp. Ik heb zelf niets tegen homo’s of lesbiennes, maar het blijft gewoon anders. Wat ik niet snap is dat men bijvoorbeeld homo’s gaat aanvallen op straat zonder reden. Ik vind de homohaat die tegenwoordig in ons land ook plaatsvindt ronduit schandalig. Ik vind dat iedereen zichzelf moet kunnen zijn. Dus ik vind dat als hetero’s mogen trouwen, homo’s dit recht ook hebben. Vooral de katholieke kerk en de conservatieven zijn hier tegen en betogen hier voor maar ik vind dat ze onder ogen moeten zien, dat ook holebi’s dezelfde rechten hebben. En als hetero’s kinderen mogen adopteren, waarom zouden homo’s dit dan niet mogen? Je kan zeggen van dan kennen de kinderen geen moederfiguur, maar ik denk dat homo’s een goed ouderpaar kunnen zijn. Door deze omstandigheden gaan misschien nog minder mensen durven tonen dat ze anders geaard zijn en dit is niet goed voor hun mentale gezondheid. Ik vrees dat de betogingen, de homohaat,.. wel eens zwaardere gevolgen kan hebben dan dat men zou denken. Bron: 18 november 2012 http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland |
|
|||
|
|||
Ik vind dit allemaal dikke zever. Iedereen is hoe dat hij/zij is. Dit is nu eenmaal onze maatschappij. Vroeger was dit onderwerp zeer delicaat, maar nu toch niet meer. Komaan zeg. Zoals mijn voorganger al vermeld heeft, als hetero's mogen trouwen, waarom homo's dan niet? Dit zijn ook maar gewone mensen.
Deze mensen moeten ze geen andere behandeling geven. Het wil niet zeggen dat ze van hetzelfde geslacht zijn, dat ze als een abnormaal iets moeten beschouwd worden. Ik ken enkele lesbiennes en deze zijn zeer normale mensen. Ze hebben beide eerst een relatie gehad met een jongen, maar nu net meer. Dit is nu eenmaal het leven. Je kan je leven niet altijd kiezen. Als dit komt, komt dit. Waarom dit onderwerp altijd in het groot en breed in kranten schrijven? |
|
|||
|
|||
De mensen die protesteren tegen het homohuwelijk zijn duidelijk mensen met oogkleppen op. Vooral de gelovigen zullen problemen maken over een homohuwelijk (waar godsdienst allemaal niet goed voor is), wat ik gigantisch betreur.
Er is niets mis met een holebihuwelijk. 'Anders' wil niet zeggen slecht en waarom zouden zij trouwens geen kinderen mogen adopteren? Als geadopteerde (hoewel ik in een 'traditioneel' gezin vertoef) kan ik zeggen dat het me niets kon schelen indien ik twee vaders of moeders zou hebben. Als ouder dien je een goede opvoeding te geven aan je kind, dit heeft niets met je geslacht te maken. Twee mannen (of vrouwen) kunnen net zoveel liefde geven als een man en een vrouw, DAT is belangrijk. Homofobie is geen fobie. je bent niet 'bang' van holebi's, je bent gewoon een eikel die andere mensen hun geluk niet gunt. Er is niets tegennatuurlijk aan liefde tussen hetzelfde geslacht, er zijn ook diersoorten waar dit voorkomt. |
|
|||
|
|||
Ik heb totaal geen problemen met een holebihuwelijk. Als het deze mensen gelukkig maakt, dan is dat toch goed voor hen? Hebben wij hier last van? Ik dacht het niet.
Het adoptierecht voor holebi's is natuurlijk een ander verhaal. Ik persoonlijk vind niet dat ze dit wettelijk mogen maken, aangezien niemand graag twee moeders of twee vaders zou hebben. Het kind wordt dan sowieso gepest op school, en dan staan we nog verder van kant. Maar om daar nu zo'n drama van te maken, daar stel ik me toch vragen bij... Er zijn wel grotere problemen in de wereld me dunkt! |
|
|||
|
|||
C*dric, ik ben het absoluut niet eens met jouw mening. Waarom zouden holebi's wel mogen trouwen maar geen kinderen mogen krijgen? Kinderen kunnen even gelukkig zijn met bijvoorbeeld twee mama's of papa's. Het is inderdaad zo dat hun gezin er anders zal uitzien dan een 'normaal' gezin maar dit hoeft niet negatief te zijn. Voor deze kinderen is de situatie normaal en als de ouders de kinderen goed voorbereiden dan kan er geen enkel probleem zijn. Het betekent niet dat wanneer je twee mama's of twee papa's hebt dat je opvoeding beter of slechter zal zijn dan in andere gezinnen.
Ik vind wel degelijk een belangrijk onderwerp waar wel 'drama' over gemaakt moet worden. We leven in de 21ste eeuw maar toch zijn er nog altijd instanties die zich tegen holebi's keren. Zolang dit niet wordt aangepakt, zullen holebi's zich altijd geviseerd blijven voelen. Niemand verdient dit. Ook willen deze instanties over holebi's beslissen terwijl zij hier niets mee te maken hebben. Iedereen heeft het recht op een huwelijk en op het adopteren van kinderen. Dit heeft niets te maken met de geaardheid van de persoon. |
|
|||
|
|||
Ik kan nog altijd niet begrijpen dat er zo'n kortzichtige mensen zijn die tegen het homohuwelijk zijn. Als mensen elkaar graag zien, waarom zou je hen dan verbieden om dit te tonen aan de rest van de wereld? Er is toch niemand die hier last van heeft?
Citaat:
Hier ben ik absoluut niet mee akkoord! Waarom zouden holebi's geen kinderen mogen hebben? Zolang het kind graag gezien wordt en in een warm gezin leeft, waarom niet? Naar mijn mening maakt het niet echt uit of een kind één mama's en papa's heeft of twee mama's/papa's, het kind zal ook niet slechter zijn hoor. En wie zegt dat dit kind dan gepest wordt? Diegenen die dan pesten zijn kinderen die niet met hun twee voeten in de realiteit staan: ik vind het de dag van vandaag normaal als een kind twee mama's/papa's heeft, net zoals het normaal is dat een kind één mama en papa heeft. |
|
|||
|
|||
Kinderen kunnen even gelukkig zijn bij holebi-ouders als bij hetero ouders! Het leveren van een goede opvoeding heeft immers niets te maken met het geslacht van de ouders. Waarom zouden holebi's dan niet de kans mogen krijgen om een kind op te voeden? Uit angst dat het kind gepest zal worden? Zulke stellingen - en zeker een eventueel verbod voor adoptie bij holebi-ouders - geven aan dat het oké zou zijn om zulke kinderen te pesten: "Ouders van hetzelfde geslacht mogen niet adopteren omdat het kind sowieso gepest zal worden. Dat komt door de ouders." Dat is het probleem aanpakken op de verkeerde manier. De oplossing moet gezocht worden bij het aanpakken van de pesters. Deze moeten beter op de hoogte gebracht worden van holebi-gezinssituaties in deze moderne tijd. Als leerkracht kunnen wij hier hulp bieden.
Het bieden van een warm gezin en de nodige middelen om een kind te onderhouden, zouden de enige vereisten mogen zijn om een kind te adopteren. Ik ga akkoord met Diethe, aangezien holebi-ouders iets van deze tijd zijn. Het is normaal. Ik vind dat men vrij moet zijn om te trouwen met wie men graag ziet, en om kinderen te hebben, zo lang er goed voor hen gezorgd wordt. Laatst aangepast door Melissa Van Ostaeyen : 17th December 2012 om 20:02. |
|
|||
|
|||
Ook ik ga absoluut niet akkoord met Cedric. Ik kan er echt niet bij dat een toekomstige leerkracht van die mening is. Wat ga je doen als er een kind van twee vrouwen of mannen in jouw klas zit en als dat kind gepest wordt? "Sorry mama en.... mama , maar dat komt dus doordat jullie holebi zijn."
Als een kind dat uit een gezin komt dat anders dan het gemiddelde Vlaamse gezin is, wordt gepest? Dan moet volgens mij bijna iedereen gepest worden. Momenteel is de pestproblematiek al behoorlijk groot dus ik denk dat we nu al voor dat probleem staan en dan het voor een groot deel aan ons is om dat aan te pakken. Ik denk niet dat deze problematiek te wijten is aan de homoseksuele ouders. Opgevoed worden door twee moeders, twee vaders, één moeder of één vader is volgens mij echt niet slechter dan opgevoed worden door een vader én een moeder. Het gaat toch om de opvoeding die je krijgt. Wanneer je ziet dat papa en paps elkaar graag zien, gelukkig zijn, opkomen voor zichzelf, ... dan krijg je volgens mij heel wat waardevolle zaken mee. |