actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 1st November 2012, 16:04
g*elle.jansen g*elle.jansen is offline
Registered User

drie doden bij massale paniek op Halloweenparty in Madrid

Drie doden bij massale paniek op Halloweenparty in Madrid
11:05 Update Buitenland Bij massale paniek op een Halloweenparty in een Madrileense sporthal zijn drie jonge vrouwen om het leven gekomen. Twee andere feestgangers liepen levensgevaarlijke verwondingen op. Dat deelden de hulpdiensten donderdag in de Spaanse hoofdstad mee.

Het incident deed zich voor in de vroege ochtenduren in de Madrid Arena van het Casa de Campo-park. De juiste omstandigheden zijn nog niet bekend. Een ooggetuige zei op radiozender Cadena SER dat het aan een van de uitgangen tot een massaal gedrang kwam omdat alle andere uitgangsdeuren gesloten waren.

Aan de feestelijkheden namen duizenden bezoekers deel. De hal heeft een capaciteit van 12.000 mensen. In het gedrang liepen vijf fuifgangers tussen 18 en 25 jaar oud een hart- en ademstilstand op. Drie onder hen konden niet meer gereanimeerd worden.

De Halloweenparty werd volgens het persagentschap EFE ondanks de gebeurtenis niet stopgezet en liep pas een uur later af.

Commentaar:
Ik vind het een leuk initiatief om met zo’n gelegenheid een feestje te organiseren. Ik moet dit niet per se vieren omdat ik niet direct van horror houdt, maar ik vind een feestje altijd wel leuk. Als men een feestje organiseert, moet men wel de veiligheidsregels respecteren. Dus als het klopt wat de ooggetuige zegt dat de andere uitgangen allemaal gesloten waren, vind ik dat men minder mensen had mogen toelaten. Er zijn al genoeg gelijkaardige voorvallen geweest, dus ik vind wel dat men dit had kunnen voorkomen. Het is ronduit schandalig dat men de party pas een uur later heeft stopgezet als er doden zijn gevallen.

Bron: http://www.gva.be/nieuws/buitenland
Met citaat antwoorden
Oud 1st November 2012, 22:57
jorina jorina is offline
Registered User

Ten eerste is het al erg dat er niet de juiste maatregelen zijn getroffen op het feestje zelf. Ofwel hadden ze andere deuren moeten openen ofwel minder volk moeten toelaten. Op een feestje zou de veiligheid altijd bewaard moeten blijven. Maar het geen mij het meeste verontrust, waardoor dit artikel ook nieuws wordt, is dat de mensen gewoon verder feesten. Ik zou het zelf niet kunnen, als er net enkele doden op een feeste zijn gevallen, om gewoon even rustig verder te feesten. Ook al ken je die personen niet, je stopt gewoon met feesten uit respect. Hierbij denk ik meteen terug aan het pukkelpopincident. Ok, dit was in veel grotere mate en nog een grotere ramp met grotere gevolgen, maar dan nog. Als zoiets gebeurt stop je met feesten uit respect voor de slachtoffers en nabestaanden. De organisatie had het feestje zelf moeten stilleggen, zeker omdat het in de eerste plaats hun fout was dat er doden zijn gevallen. Ik vraag mij op zo'n momenten af, waar het in onze samenleving naartoe gaat als 'we rustig verder feesten, maar dat er een kwartier geleden op de plek waar ik nu sta te feesten enkele doden zijn gevallen, dat speelt geen rol'. Misschien moet de jongere generatie nog eens leren wat respect en meedeleven inhoudt. Ik weet plots weer wat ik tussen de regels van de lesvoorbereidingen door aan de leerlingen wil bijbrengen.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:51.