actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 20th September 2012, 14:25
lorenz.teunen@stu.khk.be lorenz.teunen@stu.khk.be is offline
Registered User

Romneys campagne in minder goede papieren dan gedacht

Romneys campagne in minder goede papieren dan gedacht
Door: Annelies De Becker − 20/09/12, 10u37
© afp. Mitt Romney op 19 september op een campagne-evenement in Miami.

Op zeven weken van de verkiezingen heeft de Republikeinse presidentskandidaat Mitt Romney het een aantal dagen wat rustiger aan gedaan. Gisterenavond was het de eerste keer op vijf dagen tijd dat hij campagne voerde. Ook op televisie is het stilletjes, er zijn de laatste tijd een pak minder Romneyspotjes te zien dan vroeger. Blijkbaar heeft Romney het financieel niet zo gemakkelijk als zijn campagneteam laat uitschijnen.

Mitt Romney wordt in de media doorgaans afgeschilderd als de superrijke zakenman. Dat is ook een beeld dat zijn campagneteam graag de wereld instuurt. Net zoals president Barack Obama heeft Romney zijn eigen productieteam dat dagelijks meerdere televisiespotjes maakt. Maar volgens de Amerikaanse krant The New York Times is het advertentiebudget van Romneys campagne niet meer wat het geweest is en kan hij zelfs in cruciale 'swing states' Obama niet meer bekampen in advertenties.

De financiën van team-Romney zijn minder omvangrijk dan vaak gesuggereerd wordt. In augustus haalde hij 111 miljoen dollar op (Obama 114) en in juli 101 (Obama 75) . Maar het grootste deel van dat geld moet Romney aan de partij geven. Het geld dat hij zelf mag uitgeven, is beperkt.

Geen actieve campagne
Peilingen tonen aan dat Obama zijn voorsprong in enkele 'swing states', zoals Colorado, Ohio en New Hampshire, aan het vergroten is en als Romney daar geen actieve campagne tegenover kan zetten, kan de strijd daar volgens de krant wel eens gestreden zijn. Vooral nu de Amerikaanse media zich eerder focussen op Romneys blunders dan op zijn programma.

Na drie weken slecht nieuws voor Romney, zoals het feit dat hij snel na de Republikeinse conventie opnieuw zakte in de peilingen en dat straffe uitspraken van hem stiekem gefilmd werden tijdens een fundraiser, kan het gebrek aan geld voor reclame ervoor zorgen dat hij het nog moeilijker krijgt om zijn visie over te brengen.

Uit De Morgen: http://www.demorgen.be/dm/nl/2001/V...n-gedacht.dhtml

Eigen mening:
Samen met het overgroot merendeel van de Europeanen ben ik faliekant tegen Romney. Het maakt me dan ook blij dat zijn campagne stroef verloopt en dat hij achterop geraakt. Ook het feit dat er meer en meer filmpjes verschijnen waarin Romney grote blunders begaat sust mijn gemoederen. Zelf heb ik al regelmatig liggen denken hoe hard de wereld zou veranderen als Romney aan de macht komt en ik ben er zeker van dat deze veranderingen niet ten goede van de mensheid zouden zijn.

Nu rest nog de vraag of op dit moment in de campagne het nog een verschil geeft om meer tv tijd, meer affiches of meer reclame te hebben. Als ieder persoon zich zou verdiepen in de politieke punten van zowel Romney als Obama denk ik niet dat deze propaganda nog veel verschil kan maken, maar aangezien het grote deel in Amerika zeer onwetend is op dit vlak zal dit dus nog wel cruciaal zijn. Als Obama hierbij in het voordeel is, ben ik zeer tevreden.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:31.