|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
Belgische banken hebben 1,14 miljard euro Grieks staatspapier
Belgische banken hebben 1,14 miljard euro Grieks staatspapier
De Belgische banken hebben in totaal voor 1,6 miljard dollar (1,14 miljard euro) Grieks staatspapier. Dat blijkt uit een oplijsting van de Bank for International Settlements in Genève. Griekenland heeft volgens de Bank for International Settlements in totaal 126,7 miljard dollar schulden bij Europese banken. Het grootste deel zit bij de Franse banken, met 51,3 miljard dollar. Dan volgen de Duitse (33,5 miljard), de Britse (12,6 miljard) en de Portugese (10,1 miljard) banken. Nederland heeft 4 miljard uitstaan, Italië 3,8 miljard, Oostenrijk 3,1 miljard en België 1,6 miljard. (belga/sg) Mening: Deze cijfers vind ik ronduit belachelijk. Zelf heeft België een zeer grote schuld en toch sturen we overal nog geld naartoe. En volgens mij is 1,6 miljard nog maar het begin, want willen we Griekenland helpen met hun schulden zal heel Europa nog zeer veel geld moeten doneren. En waarschijnlijk zien we van dit geld toch nooit meer iets terug. Ik zeg niet dat we geen geld naar Griekenland moeten sturen, maar zo geraakt iedereen in de problemen. Wat is de oplossing dan? Geen flauw idee. |