|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
||||
|
||||
Nooit eerder zoveel klachten bij De Lijn
Nooit eerder zoveel klachten bij De Lijn
04/04/11, 05u31 © belga Nooit eerder waren er zoveel klachten over openbaarvervoermaatschappij De Lijn. In 2010 kwamen 38.201 meldingen binnen, of 39 procent meer dan in 2009. Vooral stiptheid en aanbod zijn een bron van ergernis, schrijven de Coreliokranten. "Vooral de stiptheid is een bron van irritatie", zegt Vlaams parlementslid Martine Fournier (CD&V), die de cijfers opvroeg bij minister van Mobiliteit Hilde Crevits (CD&V). Externe oorzaken De Lijn erkent de toename, maar verwijst naar externe oorzaken zoals de strenge winter van begin en eind 2010. Ook herpakt de economie zich, wat leidt tot meer files, zegt woordvoerder Tom Van de Vreken. In de filegevoelige provincies Vlaams-Brabant (+ 244 procent), Oost-Vlaanderen (+135 procent) en Antwerpen (+ 35 procent) kwamen fors meer klachten binnen dan in 2009. Besparingen In augustus en september liepen bij De Lijn ook klachten binnen over de dienstregelingen. Onder druk van besparingen - het budget slonk in 2010 met 51,8 miljoen euro - trachtte De Lijn haar dienstregelingen efficiënter te maken. Lege bussen werden geschrapt en trajecten her den der aangepast, met een halte minder of een overstap extra. Ook het nieuwe online klachtenformulier zou de cijfers positief beïnvloed hebben. (belga/sam) Bron: gevonden op het internet op 4/4/2011 op: http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bi...j-De-Lijn.dhtml Mijn mening: Hierin kan ik mij volledig vinden. Ikzelf rij zelden of nooit met de bus of het openbaar vervoer. Maar ik hoor genoeg mensen zeggen dat de bussen wel eens te laat zijn, maar erger nog te vroeg. Dit heb ik dan zelf ook eens kunnen ervaren, ik was naar de bushalte aan het fietsen (voor die ene keer dat ik dan eens met de bus ging) en ik zie de bushalte al van ver, maar ik moest nog wel een kilometer fietsen en ik was 5 minuten te vroeg, maar ineens word ik voorbij gestoken door een bus, mijn bus en aangezien er niemand aan de bushalte stond, rijdt de bus zeer vrolijk gewoon verder... Mijn eerste, enigste, laatste buservaring. De overheid promoot het openbaar vervoer dan wel, maar geloof mij 'uw goesting is rap over...' Een ander veel-gehoord mopje: 'Woonde ik maar in 'Geen dienst'. Conclusie, de lijn moet dringend iets aan zijn organisatie doen. En niet door te gaan staken, want dat begint ook afgezaagd te worden... |