actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 10th October 2010, 14:26
Charlotte Van Helshoecht Charlotte Van Helshoecht is offline
Registered User

Verrassend veel dronken chauffeurs gepakt tijdens WODCA-actie afgelopen nacht

Tijdens een grootschalige WODCA-actie in de provincie Antwerpen zijn in de nacht van zaterdag op zondag 7.598 voertuigen staande gehouden voor een alcoholcontrole. Bij 6.097 bestuurders werd een ademtest afgenomen en van hen bliezen er 369 (6,10 procent) positief. 215 bestuurders zaten zelfs boven de 0,8 promille. Tijdens de WODCA-actie gebeurden er twaalf ongevallen, waarbij er maar liefst acht keer vluchtmisdrijf werd gepleegd.

Aan de actie namen 413 mensen van de lokale en de federale politie deel die op meer dan 44 plaatsen in de provincie controleerden. Naast alcohol werd er ook gecontroleerd op drugs en daarbij werd voor het eerst ook de speekseltest gebruikt. Van de 25 bestuurders die zo'n test moesten doen, wees die bij 9 van hen op het gebruik van drugs. Ruim een derde (36 pct) van de speekseltest was dus positief.

Snelheid
Er werden van zaterdag op zondag ook 6.733 bestuurders op snelheid gecontroleerd en daarvan reden er 436 (6,5 procent) te snel. De politie trok 58 rijbewijzen onmiddellijk in.

12 ongevallen
Tijdens de WODCA-actie gebeurden er twaalf ongevallen, waarbij er maar liefst acht keer vluchtmisdrijf werd gepleegd. In Heist-op-den-Berg reed een man, die onder invloed van alcohol was, in een gracht en op de Noorderlaan in Antwerpen veroorzaakte een dronken bestuurder rond 5 uur een kop-staart aanrijding.

Bulldozer
Op de Hoogboomsesteenweg in Kapellen werd een bulldozer in beslag genomen wegens niet verzekerd. Het voertuig bleek gehuurd in Nederland.

De WODCA-ploegen van de politiezone Neteland moesten tot slot om 4 uur versterking leveren voor een vechtpartij aan dancing MAX in Herentals. (belga/mvl)

bron: www.hln.be

Eigen mening:
Ik vind dat er zulke acties meer en meer mogen/moeten gebeuren. Als je kijkt naar de hoge percentages dat dit oplevert. Het is echt betreurend! Mensen die onder invloed rijden zijn heel egoïstisch. Ze denken niet na over de veiligheid van andere weggebruikers, daarom vind ik dat zo'n actie meer mag gebeuren. De chauffeurs moeten maar eens inzien hoe slecht ze bezig zijn, en hoeveel levens ze wel niet kunnen afnemen om zo'n gedrag te vertonen. Ik hoop dat de politie hieruit conclusies trekt om misschien grotere straffen uit te voeren voor mensen die positief blazen. Dat ze eindelijk eens op het matje worden geroepen dat dit fout gedrag is!
Ik vind het een goede uitvinding, die speekseltest. Het werd tijd dat bestuurders niet alleen op alcohol maar ook op drugs getest worden, want dit kan je natuurlijk niet zien aan de 'blaasmachine'. Druggebruikers kwamen er makkelijker van af dan alcoholgebruikers, maar dit is voorbij! Die speekseltest moet tijdens elke alcoholtest afgenomen worden!
Met citaat antwoorden
Oud 10th October 2010, 21:37
Sanne.Brys Sanne.Brys is offline
Registered User

Ik sluit me volledig aan bij de mening van Charlotte.
Wekelijks gebeuren er tal van ongelukken veroorzaakt door dronken bestuurders of bestuurders onder invloed van drugs. Zelf kan ik er met mijn gedachten niet bij dat je zoiets (dronken of onder invloed van drugs achter het stuur kruipen) doet. Je brengt hierdoor niet alleen je eigen leven in gevaar, maar ook dat van je eventuele medepassagiers – andere automobilisten – fietsers – voetgangers - … Als je het mij vraagt, gaat het hier over personen die enkel aan zichzelf denken en een egoïstische houding uitstralen naar de andere weggebruikers toe.
Daarom vind ik de alcohol – en drugstesten is een mooi initiatief!
Met citaat antwoorden
Oud 11th October 2010, 20:32
jens.rymen jens.rymen is offline
Registered User

Het rijden onder invloed van alcohol betuigd van weinig verantwoordelijkheid. Je bent tevens een gevaar voor iedereen op de openbare weg. Acties als deze moeten er dus meer komen om de mensen die eigenlijk het leven van andere mensen in handen hebben aan de kant te zetten en hun te straffen voor deze daden.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:47.