actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > In de Marge van het Nieuws
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 13th May 2010, 20:39
Ian.Sourdeau's Avatar
Ian.Sourdeau Ian.Sourdeau is offline
Live Strong Fight Hard

Ark van Noach gevonden in Turkije?

Ark van Noach gevonden in Turkije?

11/05 De Nederlandse wetenschapper Gerrit Aalten is er zeker van. De Ark van Noach ligt volgens hem in de berg Ararat in Turkije. Dat zegt hij in het Reformatorisch Dagblad.
Aalten meent dat de ark zich in de berg bevindt, op zo'n 4.000 meter hoogte. De ingang ligt ondergronds, en moest daarom eerst worden uitgegraven.

Eenmaal de onderzoekers binnen raakten, vonden ze houten ruimtes, erg gelijkend op stallen. Ook waren er speciale balken met pinnen om dieren aan vast te binden.

De man zegt ook voederbakken te hebben gevonden. Bovendien lagen op de grond witte bolletjes. "Dat zijn voedselresten", besluit Aalten.

Eigen mening
Ik ben van mening dat alle verhalen ergens een kleine waarheid bevatten. Net zoals Jezus ooit de zee in 2 heeft gespleten , zal het wel komen door de getijden. Hier dacht ik net hetzelfde over, ergens moet een bron van waarheid zitten. Mensen die hun hele samenleving vervoeren, zullen ook wel hun bron van voeding niet achterlaten. Daarom ben ik niet verschoten van deze vondst

Bron : GVA

Semper Fidelis
Met citaat antwoorden
Oud 14th May 2010, 13:51
jolein kimpe's Avatar
jolein kimpe jolein kimpe is offline
Registered User

Het zou natuurlijk een spectaculaire vondst zijn moest men werkelijk de Ark gevonden hebben. Maar toch sta ik hier zeer kritisch tegenover.

Na het lezen van dit artikel heb ik Gerrit even gegoogeld. De volgende link (http://www.christelijkpodium.nl/dat...?artiestID=1340) gaf mij de aanleiding om te twijfelen.
Gerrit is een die-hard lid van de Christelijke gemeenschap, waar op zich niets mis mee is, maar in het artikel doet hij een duidelijke oproep naar de jeugd. Een vondst zoals deze zou het geloof in de katholieke kerk zeker kunnen versterken.

Is hij werkelijk geïnteresseerd is in de archeologische vondst of is dit een poging om het geloof in moeder kerk te doen heropleven is mijn dilemma.
Met citaat antwoorden
Oud 14th May 2010, 14:54
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator

Ik snap niet hoe je werkelijk kan geloven dat Noah een gigantische boot heeft gebouwd en daar 2 leden van elke soort in verzameld heeft om daar de wereld opnieuw mee te bevolken.
Die mensen hebben nog nooit gehoord van genetica en inteelt zeker? Als je met 2 leden een soort zou opstarten, zit je na enkele generaties met onvruchtbare en misvormde jongen.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden
Oud 15th May 2010, 19:22
Kim Verlooy Kim Verlooy is offline
Registered User

Ik denk onmiddellijk aan de ontelbare keren dat het Loch Ness monster al gespot is. Zoals Ian zei zal er inderdaad een verklaring zijn voor het hele verhaal, maar dat het daadwerkelijk de ark is lijkt me sterk. En dat de "vinder" een die-hard christenen is werkt al helemaal niet in zijn voordeel om mij te overtuigen. Hoe dan ook, het zou leuk zijn mocht het inderdaad de ark zijn, maar eerst zien, dan geloven.
Met citaat antwoorden
Oud 17th May 2010, 14:46
Eveline.Vanderheijden Eveline.Vanderheijden is offline
Registered User

Jan Sauvillers had dit onderwerp al reeds gepost --> http://actualiteit.org/forums/showthread.php?t=30001

Lees allemaal zijn mening maar eens. Want jullie vinden het verhaal maar niets, omdat jullie niet begrijpen waarvoor het staat. De Ark van Noach beschrijft niet voor 100% een concrete situatie. De bijbel bestaat uit verhalen van mensen, geschreven door mensen, zoals zij de werkelijkheid hebben gevat. Er zit veel symbolische taal in. Die 'die-hard-gelovige' staat niet kritisch tegenover de bijbel, maar fundamentalistisch.
Met citaat antwoorden
Oud 19th May 2010, 15:40
Jeroen Sueten Jeroen Sueten is offline
Registered User

Ik persoonlijk denk niet dat er zo iets bestaat als een Ark van Noach. Heel het bijbelse verhaal komt bij mji als fysicus niet geloofwaardig over. Ik wil statistieken zien . Anders geloof ik niet dat er zoveel dieren op één boot passen. En dan nog iets: we zijn allemaal mensen onder elkaar... Waar blijven al de achterblijvertjes van deze dieren? Tel dat ze gemiddeld 2 à 3 keer per dag hun behoefte moeten doen. Zijn hier speciale kanalen voor voorzien die dit goedje recht de zee in kieperen? Of heeft Noach hier misschien niet aan gedacht?

Alle gekheid op een stokje. Als wetenschapper geloof ik niet dat deze bijbelse taferelen werkelijkheid zijn. Je moet die zaken metaforisch opvatten. Ook al als er zoiets in die aard heeft bestaat lijkt het me weinig nuttig er naar te zoeken.
Met citaat antwoorden
Oud 31st August 2010, 22:12
veronique.geussens veronique.geussens is offline
Registered User

meerdere

Hoeveel arken zijn er ondertussen al gevonden, ik heb dit bericht al wel vaker gelezen in de krant of op het internet.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:20.