actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > In de Marge van het Nieuws
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 3rd March 2010, 03:42
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator

Thumbs down Gezin uit VS gezet omdat zoon (13) 53 cent had gepikt

Gezin uit VS gezet omdat zoon (13) 53 cent had gepikt

Tracey Washington en haar zoontjes van 5 en 13 moeten het land verlaten. Haar man Charles mag niet mee.

Tot wat zero tolerance in het absurde kan leiden, toont dit verhaal aan van een Australisch gezin dat uit de Verenigde Staten wordt gezet voor een kruimeldiefstal. De moeder wordt met haar twee zoontjes van 5 en 13 het land uitgezet omdat haar oudste in San Francisco een medeleerling op school had beroofd van 53 cent, nog geen halve euro. Bovendien mag haar man niet mee.

Tracey Washington verhuisde vorig jaar van de Australische stad Melbourne naar San Francisco in Californië om daar te trouwen met haar vriend Charles (42), die ze zes jaar geleden ontmoette op een vakantie. Nadat de termijn om een verblijfsvergunning aan te vragen was verstreken, werden zij en haar kinderen, van 5 en 13, in de VS tot illegale immigrant verklaard.

Incident

Het liep pas mis toen haar 13-jarige zoon in januari werd opgepakt na een incident op school. De jongen werd verdacht van geweldpleging, beroving en afpersing van een medescholier. Tijdens de beroving maakte de jongen het nietige bedrag van 53 dollarcent buit. Het slachtoffer kreeg ook een slag, maar bleek achteraf ongedeerd en de 13-jarige bood zijn excuses aan. De ouders van de 'beroofde' leerling besloten toch aangifte te doen bij de politie.

Man mag haar niet volgen

Het drietal zal vrijdag het land worden uitgezet. Charles Washington kan zijn vrouw niet achterna reizen omdat hij samen met zijn ex-vrouw de voogdij heeft over hun 12-jarige dochter. De Australische overheid heeft laten weten niet te zullen bemiddelen in de zaak. Ook in Australische gelden overigens erg strenge immigratiewetten.

Kritiek op laks beleid

San Francisco kreeg in het verleden heel wat kritiek te verwerken voor haar te laks beleid. De stad zou een veilige plaats geweest zijn voor illegale immigranten door de weigering om minderjarige boefjes die verdacht worden van illegaal in het land te zijn aan te geven bij de federale autoriteiten. Daarom stelde San Francisco een zero tolerance beleid in tegen illegale migranten. De familie Washington is daar nu het schrijnende slachtoffer van.

Blog HLN, 03-03-2010 (hlnsydney/kh)
Oud 3rd March 2010, 17:52
Lindsey Theys Lindsey Theys is offline
Registered User

Eigen mening:
Toen ik de titel van het artikel las, dacht ik “waarom een gezin het land uitzetten als hun zoon 53 cent gestolen heeft?”. Dit verhaal wou ik daarom absoluut lezen. Toen ik het volledige artikel gelezen had, veranderde mijn mening onmiddellijk. Ik vind dat de fout bij de moeder ligt! Aangezien hun verblijfsvergunning verlopen was, heeft ze nu geen enkel recht van spreken. Het gezin wordt niet buitengezet omdat haar zoon 53 cent gestolen heeft. Het gezin wordt buitengezet omdat ze geen vergunning meer hebben! Zo zie je maar hoe een titel je kan misleiden.

Ik denk dat dit incident helemaal anders gelopen zou zijn, mocht de vergunning wel in orde zijn. Men zou de klacht van de ouders dan helemaal niet zo serieus genomen hebben. Dit verhaal geeft goed weer dat je met je rug tegen de muur wordt gezet bij het verwaarlozen van regels !
Met citaat antwoorden
Oud 6th March 2010, 15:48
Lien Hooyberghs
Gast

Ik ging er, net zoals Lindsey, vanuit dat het gezin het land werd uitgezet als gevolg van een diefstal. Maar dat is inderdaad niet de reden! Iemand die dit artikel niet (volledig) leest, zit nu met het idee dat je voor een diefstal van 53 cent het land uitgezet kan worden. Daarom vind ik dat titels duidelijker zouden moeten zijn. Het gebeurt vaak dat ik een titel tegenkom die me wel aanspreekt, maar als je het artikel dan leest, valt het verhaal vaak tegen en dat is toch niet de bedoeling? Of net wel?
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:11.