actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > In de Marge van het Nieuws
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 7th January 2010, 12:07
Vincent Vincent is offline
Registered User

buurman bekent dubbele moorden Halen

HLN breaking news Na urenlange ondervragingen heeft de 38-jarige buurman van Shana Appeltans de dubbele moord op het 18-jarige meisje en haar vriend Kevin Paulus (22) bekend. Ronald J. zit sinds dinsdagochtend in de cel. Het parket van Hasselt geeft straks meer uitleg op een persconferentie.

Johan Appeltans (groene vest) en Peggy Bellen, de ouders van Shana, aangeslagen.De 38-jarige leerkracht Ronald J. uit Loksbergen heeft de dubbele moord op Shana Appeltans en Kevin Paulus bekend. Dat wordt bevestigd door directeur Ludo Appeltans van de campus Amandina van de Sint-Martinusscholen in Herk-De-Stad, waar de man lesgaf. "Tijdens een crisisvergadering vanmorgen rond 8.45 uur werden we ingelicht door het Hasseltse gerecht dat een collega van ons de dubbele moord bekend heeft. De verslagenheid in onze school is groot", aldus directeur Appeltans.

Zware klap
"We hebben meteen de directeurs van al onze scholen ingelicht, zodat die voordat de lessen om 8.55 uur begonnen alle leerkrachten op de hoogte konden brengen", vervolgt Appeltans. "De leerkrachten mochten dan bij het begin van het eerste lesuur de uitleg doen over de bekentenissen van de leraar. Het was niet verplicht om les te geven. Mensen van onze leerlingenbegeleiding zijn ingeschakeld met medewerkers van het CLB en slachtofferhulp om indien nodig leerlingen bij te staan. Tot nu toe is er nog niet veel gebruik van gemaakt. Dit is een zware klap voor onze school en daarom hebben we beslist de nieuwjaarsreceptie van komende maandag af te gelasten. We plannen ook een huisbezoek aan de ouders van Shana Appeltans, maar daarvoor moeten we nog contact opnemen."

Grote middelen
Gisteren doorzocht het parket van Hasselt met grote middelen het huis en de tuin van de leraar technisch tekenen. Ook het DVI (Disaster Victim Identificationteam) en de civiele bescherming kwamen ter plaatse om te helpen zoeken naar sporen, zoals recente graafwerken. Bij die zoektocht zouden enkele wapens gevonden zijn, maar het moordwapen zou daar nog niet bij zijn.

Burenruzietjes
Het is onduidelijk waarom Ronald J., een man zonder strafblad, in de loop van deze nacht bekend heeft en wat zijn motief voor de moord op het jonge koppel is. Meer dan een paar burenruzietjes zouden er niet geweest zijn tussen hem en de familie Appeltans. Momenteel wordt de huiszoeking verdergezet. Rond 9 uur kwamen het parket, het DVI en de civiele bescherming opnieuw ter plaatse. Het is niet duidelijk of de buurman gaat helpen met de reconstructie van de moord en de zoektocht naar het moordwapen.

Buurtonderzoek
Blijkbaar werd de buurman voor het parket pas verdacht na het buurtonderzoek. Buren vonden zijn gedrag na de vondst van de lichamen 'raar'. Terwijl iedereen over de zaak aan het spreken was, bleef Ronald J. stil. Hij stond bovendien bekend als een eenzaat, die vaak 's nachts actief was en veel in zijn kelder zat. Maandag was hij wel nog gewoon gaan lesgeven en dinsdag bracht hij vlak voor zijn arrestatie zijn kinderen nog naar school.

Doodgeschoten en verbrand
Zaterdagochtend werd de uitgebrande auto van Paulus gevonden op een landweggetje vlakbij de E314 in Halen. Hij lag verkoold in de koffer van de wagen, zijn vriendin op de achterbank. Na de autopsie bleek dat hij drie keer in het hoofd geschoten was en zij één keer in de buik en één keer in de nek. Daarna werd zijn Opel Corsa in brand gestoken. Het koppel had die avond op café gezeten met haar ouders en was op weg naar het ouderlijke huis, enkele honderden meters verder. (belga/adb/lpb)

bron: hln
Met citaat antwoorden
Oud 11th January 2010, 20:01
Sanne Van der borght Sanne Van der borght is offline
Registered User

Dit is echt een schokkend verhaal, en nu blijkt hij ook nog eens de moordenaar van Annick Van Uytsel te zijn! Ongelofelijk wat er zich in een mens kan verschuilen...
Het feit dat hij een leerkracht is maakt het nog vele erger, vind ik. Hij zou normaal zijn leerlingen veiligheid moeten bieden, leerlingen moeten hem kunnen vertrouwen, ... En dan is die man tot zoiets in staat. Het is toch bijzonder hoe zulke mensen zich vriendelijk, sociaal, spontaan kunnen voordoen, hoewel ze eigenlijk moordenaars zijn. Ik sta echt versteld... Ik hoop voor de ouders van de slachtoffers dat ze nu toch een beetje rust vinden nu ze weten wie de moordenaar is. Langs de andere kant begrijp ik het wel dat de ouders van Annick nu nog meer bang zijn omdat ze nu te weten kunnen komen welke afgrijselijke dingen de man nog met Annick gedaan zou kunnen hebben.
Met citaat antwoorden
Oud 12th January 2010, 10:15
Anne Van den Bosch Anne Van den Bosch is offline
Registered User

Het is een man met 2 gezichten. Ik denk niet dat iemand in staat is om op het ene moment vrolijk, spontaan, ... op een feestje te zitten om onmiddellijk daarna iemand te vermoorden. Volgens mij is er werkelijk iets aanwezig dat die man innerlijk in iemand anders verandert... (Wat niet wegneemt dat zijn daden nog steeds niet goed te keuren zijn natuurlijk!!)
Het erge is dat er gezegd wordt dat hij een man is van wie je zou denken "dat is nu iemand die mijn dochter veilig zou thuis brengen", terwijl nu al enkele keren bewezen is dat het eigenlijk het tegendeel is.
Met citaat antwoorden
Oud 12th January 2010, 19:46
DeygersEvelien DeygersEvelien is offline
Registered User

Moeder Annick vraagt media om rust

Naar aanleiding van de recente ontwikkelingen in het dossier van de moord op Annick Van Uytsel, heeft haar moeder vanmiddag in het stadhuis van Diest een korte verklaring voorgelezen. Aan de pers werd gevraagd om geen contact meer met hen op te nemen.

'Onze gedachten gaan naar Kevin en Shana, ook naar hun ouders, broers, zussen en vele vrienden, elke ouder die een kind heeft verloren zal het kunnen beamen: dit is het ergste', begon Martine Van Uytsel de persconferentie. 'We voelen ons nog meer met hen verbonden nu we weten dat onze kinderen dezelfde angst van dezelfde man hebben moeten doorstaan.'

'De dagen van wachten voor de bekentenissen leggen een zware druk op je lichaam en geest. Eén vraag is beantwoord: 'wie', maar direct daarna volgt 'wat', 'waar' en vooral 'waarom'. Het feit dat hij opgepakt is geeft een geruststelling. Geen kind wordt nog door deze man van zijn ouders weggerukt, maar de stoel van Shana, Kevin en Annick blijft leeg'.

In hun verklaring prezen de ouders ook de speurders van Leuven en Hasselt die volgens hen schitterend werk hebben geleverd.

'We hebben lang moeten leven met de vragen, nu moeten we verder leven met het antwoord dat we kregen en diegene die nog moeten komen. We zouden graag wat rust krijgen nu, zonder allerlei gissingen, om toch te proberen zo goed als mogelijk verder te gaan.' De ouders van Annick bedankten alle mensen die hen in het verleden en de voorbije dagen gesteund hebben. Ze beantwoordden geen verdere vragen en verlieten onmiddellijk de zaal na deze korte mededeling.

Het parket van Leuven bevestigde gisteren dat Ronald Janssen ook de moord op Annick Van Uytsel op zijn geweten heeft. Van Uytsel verdween op 27 april 2007 en werd zes dagen later dood teruggevonden.

12.01.'10 | De Standaard
Met citaat antwoorden
Oud 12th January 2010, 19:53
DeygersEvelien DeygersEvelien is offline
Registered User

Ik heb met ontzetting heel de zaak Ronald Janssens gevolgd. Hoe kan iemand inderdaad zo 2 gezichten hebben?

Ik heb vooral moeten denken aan zijn leerlingen, vrienden en familie. Zijn leerlingen zijn waarschijnlijk helemaal geschokt. Stel je eens voor: neem je beste leraar en beeld je dan in dat hij zo'n gruwelijke daden pleegde. Zijn familie is voor eeuwig de familie van Ronald Janssens, terwijl zij misschien allemaal hun best hebben gedaan om deze man gelukkig te maken. En zijn vrienden vertrouwden hem. Ik las in de krant een artikel waarin 1 van zijn vrienden zei dat hij hem vertrouwde en dat zijn dochter daar regelmatig ging babysitten. Als je je dan dingen gaat inbeelden, slaap je niet meer.

Ik heb het artikel over de moeder van Annick gepost, omdat ik haar volledig begrijp. Heel die heisa brengt alle pijn terug naar boven. Natuurlijk is de pers erop gebrand nu de ouders van Annick te 'hebben' in het vurigst van hun emoties en verdriet. Maar laat die mensen inderdaad gerust. Laat hen nu de tijd om alles stapje voor stapje te verwerken. Het zal zonder de pers al zwaar genoeg zijn.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:26.