actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 5th May 2009, 20:18
Charlotte Van Helshoecht Charlotte Van Helshoecht is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Feb 2009
Locatie: Mol
Posts: 101
Aantal zelfmoorden op Belgische spoorwegen stijgt!

ANTWERPEN - Het aantal mensen dat zelfmoord pleegt of een poging daartoe onderneemt op de Belgische spoorwegen is in 2008 lichtjes gestegen. De federale spoorwegpolitie telde vorig jaar 121 zelfmoorden en 60 pogingen, tegenover 114 en 58 in 2007.
Dat blijkt uit een antwoord van minister van Binnenlandse Zaken Guido De Padt (Open VLD) op een vraag van senator Martine Taelman (Open VLD).

Volgens minister van Overheidsbedrijven Steven Vanackere (CD&V) werden in de eerste helft van 2008 437 treinen afgeschaft door dergelijke incidenten. De NMBS liep in diezelfde periode bijna 450 uur vertraging op.

In 2007 werden er over het hele jaar 818 treinen afgeschaft door zelfmoorden en was er iets meer dan 750 uur vertraging. Dat zorgde toen in totaal voor een financieel verlies van bijna 295.000 euro.

Schade

De schade wordt in eerste instantie betaald door de familiale verzekering van de persoon die de vertraging met zijn daad veroorzaakte. Als dat niet kan, worden de financiële middelen die de zelfdoder achterlaat aangesproken. In laatste instantie zal de NMBS bij de familieleden aankloppen.

Om het fenomeen een halt toe te roepen, startte de spoorwegmaatschappij ondertussen met een mediacampgane om mensen af te raden op de sporen te komen.

Bron: www.destandaard.be
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 9th November 2009, 19:22
Jennifer . Verhaegen Jennifer . Verhaegen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Herentals
Posts: 69
Aantal zelfmoorden op Belgische spoorwegen stijgt!

Zelfmoord plegen door onder de trein te springen lijkt mij echt niets. Als je direct dood bent is het pijnloos maar als dat niet zo is, moet het enorm pijnlijk zijn. Ik mag er niet aan denken.

Bovendien zorgt het voor veel problemen bij de NMBS. Als iemand dit doet dan kan de trein niet meer verder rijden. Al die mensen moeten dan ook nog verder thuis geraken. De politie moet komen om alles te onderzoeken. Het lijk van het slachtoffer moet verwijderd worden. Tijdens deze periode kunnen geen treinen op dit spoor rijden. Dit leidt tot enorme vertragingen en verandert het hele schema van alle treinen.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 10th November 2009, 11:14
hanne.woestenborghs hanne.woestenborghs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: kasterlee
Posts: 61
Het is inderdaad zo dat de NMBS hierdoor veel tijd verliest. Ik begrijp niet dat mensen zelfmoord willen plegen door onder een trein te springen. Ook voor omstaanders is dit niet leuk om te zien. Niet dat er altijd omstaanders zijn maar dat gebeurt wel. Wanneer je onder een trein springt kan het goed zijn dat je niet echt dood bent, wat je dan toch wel wilt. Hoe je er dan bijloopt wil niemand denk ik.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 11th November 2009, 17:36
johanvandenbosch johanvandenbosch is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Herentals
Posts: 106
tjsoeke tjsoeke tuut tuut

Zelfmoorddoding door onder een trein te springen...Of beter gezegd door voor een trein te springen. Waarom er elk jaar zovelen dit doen, ik vind het luguber...maar we kunnen er niet naast.
Ik kan me wel niet voorstellen dat als je voor een snelrijdende trein springt, je kans hebt om er levend vanaf te komen...
Soit, ik heb het ongenoegen iemand gekend te hebben dat zo haar leven heeft beëindigd. De familie kon 1 miljoen oude Belgische frankskes betalen aan de NMBS.
Wat in het artikel niet wordt vermeld...is dat er elk jaar treinbestuurders werkonbekwaam worden door het meemaken van zulke feiten. Begrijpelijk uiteraard. Dat kost de NMBS ook pakken geld.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:36.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.