|
|||
|
|||
'Meisjes liever sexy dan slim'
'Meisjes liever sexy dan slim'
Meisjes staan al onder druk van een oversekste samenleving nog voor ze tieners zijn. De boodschap is dat ze vooral sexy moeten zijn als ze het willen maken. Dat zegt Carol Liebau, hoofdredactrice van het Amerikaanse blad Harvard Law Review. Vrouwen hebben tientallen jaren moeten knokken om de gelijken van mannen te worden. Maar vandaag krijgen ze al op jonge leeftijd de indruk dat fysieke aantrekkelijkheid het hoogste goed is, meer nog dan intelligentie, persoonlijkheid of welke verwezenlijking dan ook. Dat schrijft Liebau in haar boek Prude: how the sexobsessed culture damages girls (Preuts: hoe de door seks geobsedeerde cultuur meisjes schaadt). Het verschijnt binnenkort op de Britse markt en wordt uitgebreid besproken in de Britse zondagskrant The Observer. De populaire cultuur ondermijnt de eigenwaarde van meisjes in hun meest kwetsbare jaren, stelt Liebau. ”Het nieuwe gebod voor vrouwen is dat ze alleen door promiscuïteit en seksuele agressie bewondering en erkenning kunnen afdwingen.” Als bewijzen vernoemt ze muziek en videoclips van Britney Spears, Christina Aguilera en Lil’Kim, diverse reclamespots en films als Cruel Intentions en Mean Girls. ”In een cultuur die dweept met Paris Hilton, strings en songs als ’my humps’ (mijn rondingen), waarin de zangeres het seksuele magnetisme van haar borsten en billen bezingt, is er weinig erkenning of respect voor vrouwelijk fatsoen of voor prestaties die niet met sexappeal gelinkt zijn”, aldus nog Liebau. Het is voor meisjes cooler slet te zijn dan preuts. Aan de ene kant hebben ze meer vrijheid en kansen dan ooit. Aan de andere kant zijn ze geneigd te snel te veel te geven door de alomtegenwoordigheid van seks en de zeer reële invloed daarvan op psychologisch, emotioneel en fysiek vlak. En dat laatste probleem wordt volgens de Amerikaanse schrijfster totaal genegeerd. Eén gevolg daarvan is dat meisjes denken dat ze er als graatmagere modellen en filmsterren moeten uitzien en dat ze onrealistische verwachtingen hebben over hun eigen lichaam. DH Bron: Gazet van Antwerpen :http://www.gva.be/nieuws/in_de_rand/default.asp?art={9C1AC97A-4E34-4263-B3A0-3CBDDFD83E12} |
|
||||
|
||||
Jammer...
Jammer dat zoveel meisjes er zo over denken.
Ik vind dat je zowel slim als sexy kan zijn. Tegenwoordig wordt 'sexy zijn' verkeerd gedefiniëerd vind ik. Je moet niet graatmager zijn, een D-cup hebben en weinig verhullende lingerie dragen om 'sexy' te zijn. Ik denk dat er veel zijn mannen die heel andere dingen aan een vrouw sexy vinden. 'Sexy zijn' is volgens mij een mooie uitstraling hebben. Als je je goed voelt in je vel en je laat dat zien aan de buitenwereld, als je veel lacht en als je de goede punten van je lichaam accentueert, denk ik dat veel mannen je sexy zullen vinden. (Ik zeg denk omdat ik geen man ben en het dus uiteraard niet zeker weet ) Ik vind het heel goed dat er boeken worden geschreven over dit onderwerp en ik hoop dat bij een aantal meisjes de ogen geopend worden, maar ik vrees dat de 'Paris Hilton-cultuur' al een veel te grote invloed heeft. Fingers crossed dat het helpt. |
|
|||
|
|||
Het is inderdaad een verschijnsel dat de laatste jaren enorm is toegenomen. Als ik 5 jaar geleden op een fuif kwam dan waren daar amper kinderen van 14-16 aanwezig. Nu is dat de standaard blijkbaar.
Als ik kijk hoe die meisjes er dan bijlopen en zich gedragen kan ik steeds weer maar vaststellen dat ze zich alleen maar ouder willen voordoen dan ze wel zijn. Van de jongens van die leeftijd zie je er dan weer opmerkelijk weinig op fuiven. Ik merk dat sterk bij mij broer die juist in de leeftijdsklasse zit. Als ik aan hem vraag wie er naar de fuif gaat zijn het bijna uitsluitend meisjes en die trekken dan meestal op met jongens die een pak ouder zijn. Over de kleding die ze aan hebben moet ik het trouwens niet lang hebben, veel hebben ze toch nooit aan... Maar midden in de winter in een te kort rokje en spaghettiebandjes in de kou buiten rondlopen daar hebben die dus blijkbaar echt geen last van. Ik sta daar dan te bevriezen met een trui en een jas maar om één of andere reden(misschien is het comazuipen) voelen zij dat blijkbaar niet... altijd sexy willen zijn zal daar misschien mee te maken hebben. |
|
||||
|
||||
Zoals eerder gezegd, op fuiven die zelfs in de winter plaats vinden komen meisjes met korte rokjes aan, met spaghettibandjes en dergelijke. Schaars gekleed dus.
Ik heb dat zelf ook goed kunnen zien op een actie van de Responsable Young Drivers in Mol. Ik stond de hele tijd aan de ingang, en heb dus vrijwel iedereen gezien die binnen kwam. Ik had een dikke jas aan, en handschoenen. De dames die binnen kwamen een kort rokje en flinterdunne truitjes met zo veel mogelijk bloot. De temperatuur lag rond het vriespunt. Ik begreep dan ook niet dat ze het niet koud hadden. Dat ze het koud hadden bewees zich snel genoeg. Rond één uur 'snachts werd de eerste onderkoelde juffrouw met de ambulance afgevoerd. Sexy - Verstand : 10 - 0
|
|||
|
|||
Ik vind het belangrijker slim te zijn, sexy mag er natuurlijk bijkomen.
Ik hoop dat de jeugd zich snel gaat bedenken. Ik ga ook soms uit in een kort rokje en een topje, maar dan neem ik altij een vest mee. En dan zorg ik er wel voor dat ik niet te lang buiten ben. Binnen in de tent is het toch meestal warm, maar de jongeren zouden er inderdaad meer rekening mee moeten houden. Hopelijk lopen er binnekort niet nog meer 'Paris Hiltonnekes' rond. |
|
|||
|
|||
hmm
Geef mij maar een meid met een goed karakter! Tege al die andere meiden zou ik zeggen : creer je eigen stijl , je hoeft niet geil te zijn om cool over te komen! Blijf jezelf , dat is wat je zo vele mooier zal maken...
|