actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > In de Marge van het Nieuws
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 6th December 2007, 15:17
Smits.Diede Smits.Diede is offline
Diede Smits

Vrouw die ontwaakte bij operatie krijgt 7.500 euro schadevergoeding

Een Oostenrijkse rechtbank heeft 7.500 euro schadevergoeding toegekend aan een vrouw die uit haar narcose ontwaakte tijdens een zware buikoperatie. De 62-jarige vrouw onderging de operatie in oktober 2002.

Onnoemelijk veel pijn
Zij claimt dat ze weliswaar ontwaakte, maar niet in staat was de chirurgen te vertellen dat ze onnoemelijk veel pijn leed. Ter compensatie eiste ze bijna 39.000 euro, meldt de zender ORF. De rechtbank verwierp deze eis, omdat er onvoldoende bewijs was dat de vrouw tijdens de operatie volledig bij bewustzijn kwam. De dokters waren volgens de rechtbank niet laakbaar. Met het vonnis kwam een einde aan een drie jaar durende rechtszaak. (novum/eb)

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/...ergoeding.dhtml
Met citaat antwoorden
Oud 6th December 2007, 16:20
MinkeVanHoof's Avatar
MinkeVanHoof MinkeVanHoof is offline
Registered User

Ik heb al meer van deze horrorverhalen gehoord. Mensen die wakker worden maar omdat er in de narcose een element zit dat je spieren verlamt kunnen deze mensen niet bewegen of om hulp roepen. Het moet de grootste hel zijn die je kan meemaken. Hoe kan je nu gaan bewijzen dat je wakker geworden bent?
Er zijn dokters die aan dit probleem werken door de patiënt een hoofdtelefoon te geven met de tekts: "als u dit hoort, maak dan een vuist met u rechterhand". Als ze de narcose toedienen blokken ze het bloed naar de rechterarm zodat deze niet verlamd geraakt. Er zit dan een persoon die de rechterhand in het oog houdt zodat als de patiënt een vuist maakt deze aan de alarmbel kan trekken.
Ik zou mij met die methode veel geruster voelen. Maar ze hebben toen wel duidelijk vermeld dat we in België met ander soort narcose werken en dat zo'n situaties bij ons niet voorvallen. Meesal wel in Amerika en Engeland.
Laten we hopen dat dit zo blijft en dat meer dokters met het nieuwe systeem gaan werken.
Met citaat antwoorden
Oud 6th December 2007, 17:34
Evy Witters Evy Witters is offline
Registered User

Verschrikkelijk! Ik denk dat het angstaanjagend moet zijn als je wakker wordt tijdens een operatie. Je kan alles zien gebeuren, voelt pijn en je kan bovendien niets zeggen of doen. Ik vind het dan ook logisch dat deze vrouw hier een schadevergoeding voor gekregen heeft!
Met citaat antwoorden
Oud 7th December 2007, 12:19
Ruben Buts Ruben Buts is offline
Registered User

Een schadevergoeding is hier wel zeker op zijn plaats. Het is wel een miserie denk ik als je het moest meemaken. Ik denk dat het eerder een verschrikkelijke nachtmerrie is die waarheid wordt.
De eis van de vrouw om 39.000 EURO vind ik er wel over gaan, dat is helemaal niet nodig. Oké, ze heeft waarschijnlijk onbeschrijfbaar veel pijn gehad en alles was inderdaad niet in orde, MAAR ze leeft nog en dat is het belangrijkste. Ze kan een schadevergoeding eisen, maar ze moet wel redelijk blijven in haar eis.
Daarom ook dat de eis om schadevergoeding wel goed werd bevonden, maar de hoeveelheid geld dat gevraagd werd zorgde ervoor dat de eis verworpen werd. Die som was te gigantisch, maar misschien moet je ook wel is nadenken dat de rechters ook niet echt kunnen weten hoeveel pijn de vrouw had.
De fout die gemaakt werd bij het onder narcose brengen van de vrouw is wel zeer ernstig. Zo speel je als ziekenhuis toch wel een beetje het vertrouwen kwijt van de mensen, maar dit maakt ook duidelijk dat ALLES KAN GEBEUREN!
Zelfs jouw ergste nachtmerrie kan werkelijkheid worden!
Met citaat antwoorden
Oud 7th December 2007, 12:35
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator

Blijkbaar een 'hot topic' getuige de release van de film 'Awake' met Hayden Christiansen: http://movies.yahoo.com/movie/1809266744/trailer
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:54.