|
||||
|
||||
Slijpschijf voor slagbomen?!!
Vandalen vernielen slagbomen om sluiproute in Schoten te gebruiken
SCHOTEN - In Schoten hebben vandalen vorige week twee slagbomen vernield die het fietspad langs de hogesnelheidslijn afsloten voor auto’s. De slagbomen werden geplaatst omdat de paaltjes die er eerder stonden, ook al verwijderd waren. Volgens een verontwaardigde burgemeester Harrie Hendrickx is dit geen burgerlijke ongehoorzaamheid meer, maar neigt het eerder naar anarchie. Dat meldt communicatieambtenaar Jan Auman dinsdag in een persbericht. Het pad is na de afwerking van de hogesnelheidslijn langs de E19 alleen nog toegankelijk voor fietsers, onderhoudsdiensten en prioritaire voertuigen. Al snel bleek dat sommige autobestuurders maar al te graag van dit pad gebruik maakten als sluiproute naar de Bredabaan en de Kapelsesteenweg. De gemeente Schoten plaatste daarop paaltjes, maar die waren geen lang leven beschoren. Nadat onbekenden ze verwijderd hadden, werd besloten om slagbomen te zetten. Ook de liefhebbers van de sluiproute stapten echter op steviger materiaal over en zaagden de slagbomen met een slijpschijf of ijzerzaag gewoon doormidden. Dit gebeurde wellicht in de nacht van 21 op 22 november. De politie onderzoekt de zaak en is op zoek naar getuigen. Ze gaat ook de controles in de buurt opdrijven. De gemeente laat intussen nieuwe slagbomen aanrukken. Voor vier slagbomen moet ze 4.500 euro neertellen. Blog DS, 27-11-2007
|
|||
|
|||
Man, man waar de mensen hun tijd insteken dat begrijp ik echt niet. Zo'n versperringen leiden tot meer veiligheid op zich. Als men zich daar niet bij kan neerleggen dan heb je als persoon een groot probleem denk ik. Je kan er wel eens op vloeken maar het hef in eigen handen nemen -wat in meer gemeentes wel gebeurt- gaat naar mijn mening te ver.
cheerz |