|
Bekijk Resultaten Peiling: Welke ramp vinden jullie 'het ergst'? | |||
-De gijzeling van vorig jaar in Beslan | 20 | 36.36% | |
-De tsunamiramp in Zuidoost-Azië | 17 | 30.91% | |
-De terroristische aanslagen in Madrid & Londen | 13 | 23.64% | |
-De gevolgen van de Katrina-orkaan in de V.S. | 5 | 9.09% | |
Stemmers: 55. U mag niet stemmen in deze peiling |
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
Het is allemaal even erg voor de slachtoffers natuurlijk.
Wat mij wel het meest heeft aangegrepen is de verschrikkelijke gijzeling in Beslan ondertussen 3 jaar geleden geloof ik. Het gijzelen van weerloze kinderen en het barbaars optreden van de Russische overheid/ leger is pure waanzin. |
|
|||
|
|||
Ik heb mij laten vertellen dat men de mensonwaardige omstandigheden in New Orleans had kunnen voorkomen. Blijkbaar waren er al veel langer tekenen dat de orkaan er haar doortocht ging houden, maar heeft niemand de moeite genomen om dat tijdig openbaar te maken?
|
|
|||
|
|||
De gijzeling vind ik het ergste. Er zijn toen zeer veel slachtoffers gevallen en dat hadden er heel wat minder kunnen zijn. Daar heeft het Russische leger weeral gefaald net zoals in het operagebouw een paar jaar voordien.
|
|
|||
|
|||
Awel Elien ik ben het volledig met u eens. Ik zeg niet dat de andere rampen minder erg waren. Helemaal niet! Maar een ramp die eigenlijk voorkomen kon worden maakt het dubbel zo erg vind ik.
|
|
|||
|
|||
het is moeilijk om te moeten kiezen welke gebeurtenis erger is want ze zijn natuurlijk allemaal even erg. het maakt niet uit of men het had kunnen voorkomen of niet... het is gebeurd en daar kunnen we nu niets meer aan helpen. enkel hopen dat de mensheid eens gaat nadenken en ten eerste al stopt met waanzin zoals de gijzeling...
|
|
|||
|
|||
Amai, zeer moeilijke keuze. Ik moest kiezen en heb dan gekozen voor de aanslagen in Madrid. Ik heb de antwoorden die al gepost waren bewust niet gelezen om me niet te laten beinvloeden.
Ik had het moeilijk een verschil te maken met Beslan en Madrid, de twee andere sloot ik uit omdat het om natuurrampen gaat en er in feite kwaad opzet in het spel is. Ik heb dan uiteindelijk gekozen voor de aanslagen in Madrid omdat daar toch de meeste slachtoffers gemaakt zijn. Terwijl ik wel weet dat de mensonwaardige omstandigheden in Beslan ook wel zwaar kan doorwegen bij iemands keuze.... Ik denk dat iedereen het hier moeilijk bij zou hebben. Stiekem zou ik graag weten welke mening onze neutrale Barst hier op zou hebben... |
|
|||
|
|||
Ik vind elke vorm van verlies erg. Of het nu is door een natuurramp of een terroristische aanval, de ene moment is die persoon daar en de volgende moet je hem begraven, of nog erger is het identificeren. Ik zou niet weten hoe ik iemand moet herkennen na dat deze is omgekomen door een explosie of opgezwollen wordt opgevist na een week op zee te drijven.
Al begrijp ik wel als men zegt dat terrorisme als erger kan worden beschouwd omdat dit iets is wat mensen elkaar aandoen. |
|
|||
|
|||
Tsunamie
Ik vind persoonlijk de tsunamie een erge ramp omdat die mensen daar met zoveel lang de kusten leven met hun slecht gebouwde huizen, waardoor de tsunamie zeer veel slachtoffers heeft geijsd en erna ook blijft eisen omdat veel mensen hierdoor dakoos zijn geworden.
|
|
|||
|
|||
Ik vind persoonlijk de tsunami ramp het ergste omdat hier wel ( en dat vergeten sommige mensen wel eens) duizenden mensen zijn gestorven, miljoenen dakloos zijn , en dan nog de voedseltekort en ziektes er nog bij.
Ik denk niet dat bij die guizeling in beslan zoveel mensen zijn omgekomen laat staan dat er dakloos zijn geworden. |
|
|||
|
|||
Voor mij is het zonder twijfel de tsunami ramp. Toen dit gebeurde was heel de wereld in shock. In alle landen werden acties georganiseerd om al de slachtoffers te helpen. Men zegt altijd dat er eerst een gemeenschappelijke vijand moet zijn voor er vrede of samenwerking kan zijn. Het was vrede gebouwd op voormalige vijanden die toen plots samenspanden tegen hun gezamenlijke vijand, het natuurgeweld. Alle wereldburgers waren in gedachten bij de slachtoffers. Het is een ramp die voor mij dichter stond bij mijn gevoelens omdat je beseft dat een natuurramp iedereen treffen kan.
|
|
|||
|
|||
Ik persoonlijk vind de tsunami ramp het ergste. De andere rampen zijn natuurlijk ook erg, maar de omvang die de tsunami had en de gevolgen daarvan waren toch 100 keer erger dan de andere rampen.
Kijk maar eens naar het dodenaantal, de tsnunami ramp telde ongeveer 228.000 doden. de gijzeling in Beslan ongeveer 350 doden, de aanslagen in Madrid en Londen samen ongeveer 260 doden en de orkaan Katrina ongeveer 1700. De tsunami eiste duidelijk veel meer slachtoffers dan al deze rampen samen. Niet dat de andere rampen niet erg waren, maar de tsunami is duidelijk de ergste ramp van de 4, ik denk dat het zelfs de ergste ramp zal zijn van deze eeuw, maar dat is natuurlijk veel gezegd, want we zitten nog maar in het begin en er kan in de toekomst nog veel gebeuren met een veel grotere impact, maar tot nu toe is het de grootste van de eeuw. |