actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Rusland
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 29th November 2006, 23:58
Believing Bart Believing Bart is offline
99% leerkracht

Thumbs down Corruptie in Rusland breekt alle records!

Onderaan typ ik een artikel uit Gazet van Antwerpen van dinsdag 29 november 2006.

Nadat ik dit had gelezen had ik zoiets van: "Dat is net zoals we in de geschiedenisles leerde in het middelbaar. Dat ging toen over jaren geleden, over het communisme. Dat was toch gevallen?"
Ja, een schrikwekkend nieuwsfeit vind ik toch wel.

---------------------------------------------
Corruptie in Rusland breekt alle records
MOSKOU- Rusland kampt met een hallucinante corruptie. Russische bureaucraten zijn corrupter dan collega's in Zambia en Laos; de gezondheidszorg verkeert in crisis en de toenemende staatscontrole over private sectoren, zeker in de energiesector, wordt uitermate zorgelijk genoemd.

Dat blijk uit een vernietigend rapport van de OESO, de Organisatie voor Economische Samenwerking en Ontwikkeling. Het rapport is een nieuwe klap voor het aanzien van president Vladimir Poetin.
Sinds 2001, het jaar na Poetins aantreden, is de corruptie zeven keer zo groot geworden. Een rijbewijs koop je bij de politie. staatskinderdagverblijven zitten altijd vol, maar als je een enveloppe overhandigt, is er een plaatsje. Een goede behandeling in het ziekenhuis verzeker je met steekpenningen.
Ook op 'hoger' niveau heeft de corruptie schrikbarende vormen aangenomen. Volgens de organisatie 'Transparency International' nemen de bureaucraten jaarlijks 185 miljard euroaan steekpenningen aan. Dat is bijna even veel als de totale inkomsten van de staat. " Een bureaucraat van het middenkader kan in 1 jaar een appartement van zo'n slordige 600 000 euro kopen", bevestigt een openbaar aanklager.
Het beeld in het OESO-rapport is er een van een wolf in schapenvacht. Een hongerige wolf bovendien, met een regering die belangrijke bedrijven opslokt en buurlanden zijn klauwen laat zien, en met een elger aan vraatzuchtige ambtenaren.

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:56.