|
||||
|
||||
Betrouwbare media?
In Atlanta, VS, is een 9*-jarige vrouw doodgeschoten tijdens een drugsraid.
Dit bericht staat zowel op de site van het laatste nieuws als van de standaard. Ik heb beide berichten gelezen. Leest u even mee? Citaat:
Citaat:
Wanneer is de vrouw nu eigenlijk beginnen schieten? Wel een redelijk belangrijk punt in het onderzoek lijkt me, maar onze kranten berichtten blijkbaar naar eigen voorkeur over zulke zaken... Het lijkt ook moeilijk om de leeftijd even te verifiëren.
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit. Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..." - Socrates, 2400 jaar geleden... - |
|
||||
|
||||
...en nummer drie
De Morgen doet ook zijn duit in het zakje:
Citaat:
|
||||
|
||||
De verklaring! :D
Wacht, ik denk dat ik het doorheb!
De eerste agent is beschoten toen hij op de deur klopte. De tweede agent is beschoten toen hij daarna de deur forceerde. De derde agent was niet onder de indruk van de schoten en begon toen maar te doen waar hij voor gekomen was, namelijk het zoeken naar drugs, maar werd toen alsnog beschoten.
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit. Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..." - Socrates, 2400 jaar geleden... - |
|
||||
|
||||
Over de stijl valt ook iets te zeggen. HLN doet zijn reputatie weer alle eer aan door te spreken van een "bijzonder gewelddadige drugsraid" en "afslachten als een hond" (kijk naar het verschil in vertaling).
|
||||
|
||||
Achtergrondinfo
Enige achtergrondinfo bij het reilen en zeilen van onze media...
http://actualiteit.org/forums/showthread.php?t=5384