actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > VARIA > Als we maar kunnen lachen...
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 13th June 2006, 23:10
Stephanie Stephanie is offline
Registered User

Red face Doodgewaande vrouw wil WK niet missen

De 94-jarige mevrouw Mueller uit Duitsland bleek taaier dan gedacht. De bejaarde vrouw was immers net doodverklaard, toen ze haar ogen opende en vroeg wanneer de volgende wedstrijd met Duitsland plaatsvond.

“Het lijkt me onwaarschijnlijk dat ik nu mijn laatste adem uitblaas. Ik wil eerst Duitsland de wereldbeker zien winnen,” aldus de doodgewaande vrouw. “Ik heb nog leven in mijn oude botten, en ik wil zeker het voetbal niet missen.”

Haar 66-jarige zoon vond zijn moeder ineengezakt in haar zetel, en noch hij noch de dokter vond een hartslag, waarop ze doodverklaard werd.
Met citaat antwoorden
Oud 16th June 2006, 13:44
DorienFaes DorienFaes is offline
Dorien

Raar

Dit is echt wel een super bizar verhaal!!!

Blijkbaar is dit een uitzonderlijk geval van schijndood. Iets dat nog zeer weinig voorkomt in onze westerse samenleving. Voordat iemand echt dood verklaard wordt gaat er toch een grondig onderzoek aan vooraf.

Wanneer het hart stilstaat en de bloedsomloop dus ophoudt, is het individu in het algemeen dood. Bij plotselinge dood behoeft dan niet altijd de integrale levensfunctie onomkeerbaar te zijn opgehouden. Er kan dan als het ware nog herleving mogelijk zijn. Dit is gebleken bij plotselinge doodgevallen, tijdens operaties of in een ziekenhuis, waarbij door hartmassage het hart met de hand samengeknepen en leeggedrukt wordt (reanimatie). Soms komt na een aantal minuten het hartritme en de hartwerkzaamheid weer op gang
Met citaat antwoorden
Oud 16th June 2006, 13:51
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator

Wel vreemd eigenlijk, want als ik me niet herinner hebben we bij biologie gezien dat het hartweefsel bij een bloedtekort ongelooflijk snel afbreekt en niet meer terug aangemaakt wordt (lees: hartinfarct, delen v/h hart sterven af door opstopping van de naar het hart leidende slagaders).
Waardoor het hart, eens het geen bloed meer krijgt (als het stopt met pompen bijvoorbeeld), dus niet meer terug kan beginnen kloppen.
Maar blijkbaar zit er dan toch iets verkeerd in mijn theorie
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden
Oud 16th June 2006, 14:30
Jelle thijs Jelle thijs is offline
Registered User

stukje uit de redderscursus:

a. Ademhalingsstilstand (schijndood) -> mond-op-mond beademing;
b. Hartstilstand (klinisch dood) -> hartmassage;
c. Geen hersenactiviteit meer (biologisch dood) -> donorkaart checken.

Toch wel een raar verhaal ja! Lang leven de wetenschap!
BTW misschien kunnen we hierover een boek schrijven: het 3e testament, over de vrouw die verrezen is.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Aan
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:42.