|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
||||
|
||||
Bejaarde beboet voor te traag oversteken
Bejaarde beboet voor te traag oversteken
LOS ANGELES - De politie van Los Angeles kende onlangs geen genade met de 82-jarige Mavis Coyle, die er in de ogen van agenten te lang over deed om over te steken. De boete voor het 'hinderen van het verkeer' bedraagt 114 dollar, of 94 euro. ,,Het is een schande. Ze behandelden me als een 6-jarig kind dat niet wist wat het aan het doen was'', aldus Coyle, die zegt dat ze nooit genoeg tijd had om over te steken. De agenten kenden helaas geen genade. De lokale politiek heeft de politie van Los Angeles gevraagd onderzoek te doen naar de vaak gehoorde klacht van ouderen dat ze onvoldoende tijd hebben om over te steken bij stoplichten bij grote, brede wegen. De boete die Coyle kreeg, moet evenwel gewoon betaald worden. Weblog DS, 12-04-2006 (mcu)
|
|||
|
|||
Schril contrast met:
Kranig oudje met 180 km/u over de snelweg Een Nederlandse automobiliste van 79 jaar gedroeg zich zaterdag als een wegpiraat. Zo scheurde de vrouw met ruim 180 kilometer per uur over de A6, haalde ze rechts in en negeerde ze meerdere stoptekens van de politie. De politie Flevoland had de handen vol aan de capriolen van de vrouw, zo meldt het korps zondag. De vrouw uit Drachten werd in de buurt van Bant in de Noordoostpolder opgemerkt door een agent. Pas na een achtervolging van tientallen kilometers kon ze nabij Lelystad door twee motorrijders aan de kant van de weg worden gezet. Ze moest haar rijbewijs ter plekke inleveren. De politie weet niet waarom de bejaarde vrouw haast had. GvA, 19/02/06 Ik ben van mening dat men dringend iets moet doen aan de oudjes op de baan. Men spreekt altijd maar over 'de jeugd' die een gevaar vormt op de weg, maar persoonlijk vind ik dat de oudjes een even groot gevaar vormen. Ze remmen plots, draaien plots af, rijden 50 waar je 90 mag,... Ik vind het niet kunnen dat die oudjes zomaar mogen blijven rondrijden, ook al hebben velen onder hen hun rijbewijs vroeger nog gewoon gekregen. Ik pleit voor een invoering van het rijexaam voor onze oudere medemens. Want de meesten kennen de verkeersregels niet meer en kunnen niet meer mee in het verkeer. Als ze bewezen hebben dat ze nog wél in staat zijn om zich op de weg te begeven, dan mogen ze gerust terug rond tuffen. Wij moeten immers toch ook eerst ons rijbewijs halen, vooraleer wij op de baan mogen. Waarom zouden die oudjes dat dan niet moeten?! |
|
|||
|
|||
boete
Dit is het eerste wat ik hierover hoor. Amai, dat kan ik niet geloven. Wij worden opgevoed om respectvol met iedereen om te gaan, maar de overheid zelf geeft het slechte voorbeeld. Wanneer gaat een persoon te traag? Staat er ergens een snelheid genoteerd? Hoe komt het dat ze deze oude man zo boeten?
|
|
||||
|
||||
Citaat:
Deze oude VROUW werd - als ik zo wat tussen de regels lees - volgens mij beboet voor het feit dat ze zó traag ging dat ze uiteindelijk door het rode licht is gewandeld. Wat in feite wettelijk een overtreding is Kijk wel eens even naar waar dit voorval zich afspeelde...
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit. Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..." - Socrates, 2400 jaar geleden... - |
|
|||
|
|||
Dit vind ik echt overdreven, dat moesten ze nu bij ons eens invoeren. Oudjes (oude mensen) kunnen nu éénmaal niet snel wandelen. Iedereen van ons wordt toch oud. En ik snap wel dat ze het verkeer hinderde, maar dan vind ik maar dat ze hier rekening mee moeten houden en de lichten langer op rood moeten laten staan.
|