|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
#1
|
|||
|
|||
Nieuwe (tweedehands)vliegtuigen voor Brussels Airlines
Luchtvaartmaatschappij Brussels Airlines vervangt in 2018 en 2019 zeven van haar tien langeafstandstoestellen. Er werd opnieuw gekozen voor de Airbus A330, zo deelde de maatschappij maandag mee. Ze noemt het ‘het grootste investeringsdossier in haar 15-jarige geschiedenis’. Het bedrag wordt niet meegedeeld.
De vervanging van het grootste deel van de langeafstandsvloot was de eerste grote beslissing die moest worden genomen sinds Brussels Airlines volledig in handen is van het Duitse Lufthansa. De leasetermijn van zeven oudere toestellen (A330-200 en A330-300) loopt vanaf volgend jaar immers ten einde. Na een ‘diepgaande studie’ samen met de Lufthansa Group heeft de raad van bestuur nu de aankoop goedgekeurd van zeven A330-300 ‘CEO’-vliegtuigen. De tweedehandsvliegtuigen, die beduidend jonger zijn dan de toestellen die ze vervangen, krijgen ook een volledig vernieuwde cabine. Advertentie ‘De recentere vliegtuigen brengen vele voordelen met zich mee voor Brussels Airlines, waaronder een beduidend hogere maximum take off weight en reikwijdte dan de huidige, waardoor er meer passagiers en vracht aan boord kunnen worden genomen’, stelt Brussels Airlines in een persbericht. Bron: de Standaard, 22/05/17, http://www.standaard.be/cnt/dmf20170522_02893557 Eigen mening: Ik ben vrij tevreden met de aanpak van de luchtmaatschappij Brussels Airlines. Het vervangen van tien goede vliegtuigen is niet zo maar een karwij. Persoonlijk vind ik het belangrijk dat ze de veiligheid van de reizigers kunnen garanderen. Door middel van tweedehands vliegtuigen kunnen ze dat doen. Ze weten dat de vliegtuigen fatsoenlijk en klaar zijn om te vliegen. Anders zouden ze het niet overkopen. Een ander positief puntje is dat er geen nieuwe vliegtuigen gemaakt moeten worden. Zo besparen ze enorm veel geld. In mijn ogen is er wel een klein nadeel aan verbonden. Aangezien ze de tweedehands zijn, bestaat de kans dat ze niet zo lang mee kunnen als een nieuw vliegtuig. |