actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > Thomas More Kempen > Onderwijs > Onderwijsvisie
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 25th October 2016, 08:35
Ruben.P*eters Ruben.P*eters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Herentals
Posts: 52
Leerkrachten werken alsmaar vaker deeltijds

Leerkrachten kiezen er vaker voor om deeltijds te werken. De trend zou vooral in de lift zitten bij 55-plussers, in die categorie gaat 4 op de 10 minder voor de klas staan.

Het is vooral door de gunstige regeling van onderwijsminister Hilde Crevits, die voorziet een vergoeding voor wie minder wil werken. In totaal werken nu 33.435 leerkrachten deeltijds, op drie jaar tijd is dat een stijging van 10 procent. “In de groep van 50 tot 54 jaar zie je dat ruim 1 op de 3 van de onderwijspersoneelsleden ervoor kiest om iets minder te werken,” aldus de minister.

Bij de 55-plussers is de trend nog populairder, daar zou 4 op de 10 kiezen voor deeltijds werken. Volgens de minister is dit een teken dat 50-plussers er bewust voor kiezen het wat rustiger aan te doen. Op die manier geven ze jonge leerkrachten meer kans om aan de slag te kunnen in het onderwijs.

De leerkracht gaat vaker minder voor de klas staan, vooral bij de 55+ categorie. Op die manier krijgen jonge leerkrachten meer kansen in het werkveld. Ik vind dit een goede zaak omdat het een positief effect is voor mijn toekomst als leerkracht. Het was lange tijd een probleem om als beginnend leerkracht aan een (vaste) job te geraken. Hopelijk komt er hierdoor verbetering.

Bron: http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20161025_02537881
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 25th October 2016, 09:36
Senne.V*nRompuy Senne.V*nRompuy is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Westerlo
Posts: 89
Dit is voor ons, toekomstige leerkrachten, zowel positief als negatief nieuws. Omdat meer en meer leerkrachten ervoor kiezen om halftijds te werken ontstaan er meer werkmogelijkheden voor ons. Maar anderzijds maak ik me wel zorgen waarom er zoveel leerkrachten halftijds gaan werken. Wordt de job op latere leeftijd te zwaar? Ik hoop alleszins dat ik voltijds aan de slag kan gaan en ik hoop dit ook zolang mogelijk vol te houden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:47.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.