actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Pro of Contra?
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 22nd December 2005, 11:57
kristofdebruyn kristofdebruyn is offline
Registered User

illegalen pakken of zwartrijders pakken???

Gisteren in villa politica was er een debat aan de gang over wat ze nu willen, de illegalen te grazen nemen of de zwartrijders. Mieke Vogels pleitte dat er geen identiteitskaarten moesten getoond worden bij de controle op de bus.
Zo vindt zij dat men hiermee niet de zwartrijders wil hebben maar de illegalen. Ze zegt dan ook nog eens dat de meeste illegalen wel betalen omdat deze niet willen opvallen. Zij vindt het dus onrechtvaardig dat ze op die manier 'gepakt' worden.
Filip dewinter van het vlaams belang zette het volgende hier tegenover. Het gaat niet alleen over de illegalen, het gaat erover dat we op deze manier 2 zaken tegelijk kunnen aanpakken. Dit is een vooruitgang. Er zijn problemen met illegalen in België en er is een probleem met de zwartrijders. Nu kunnen we deze problemen voor een deel tegelijk aanpakken en daar zouden we blij om moeten zijn.

Mijn eigen mening gaat ook meer uit naar die van Filip dewinter, ik vind, als je 2problemen tegelijk kan aanpakken is dit altijd een vooruitgang en mag je niet denken over onrechtvaardigheid. Ik begrijp best dat Mieke vogels het onrechtvaardig vindt dat ze: wanneer ze toch betaalt hebben voor hun bus- of treinticket ze nog kunnen gestraft worden, maar het is nu de wet en ze hebben een regel overschreden. Ik ben geen Vlaams belanger maar hierin moet ik hen toch voordeel geven en sta ik aan hun kant.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:32.