|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|
|||
|
|||
Freye diploma ten onrechte gekregen?
Freya in het verweer
"Ik heb mijn thesis wel zelf geschreven en ik kan dat ook bewijzen." Zo reageert vicepremier Freya Van den Bossche donderdag in verscheidene kranten op beschuldigingen van Knack dat ze haar diploma onrechtmatig verkregen heeft. De minister negeerde maandenlang de insinuaties in de rubriek 'Bladspiegel', maar reageert nu wel. "Ik gunde de auteur niet dat ik in zijn satireval zou trappen. Nu maakt Knack er nieuws van en moet ik wel reageren", aldus Van den Bossche in De Morgen. De minister haalde er haar krantenknipsels, persoonlijke notities en teksten van de thesis bij om dit te bewijzen. (dwm) Bron: Belga |
|
|||
|
|||
Klacht minister Van Den Bossche tegen Vlaams journalist
Klacht minister Van den Bossche tegen Vlaams journalist
BRUSSEL - De Belgische vice-premier en minister van Begrotingszaken Freya Van den Bossche, die eerder fors uithaalde naar de Nederlandse regering, dient een klacht in tegen journalist Koen Meulenaere van het Vlaamse weekblad Knack. Volgens de Vlaamse publieke radiozender VRT heeft zij dat donderdag aangekondigd in het Belgische parlement. Van den Bossche neemt het niet langer dat Meulenaere haar beschuldigt van vervalsing van haar afstudeerscriptie. Ik vind dat de minister groot gelijk heeft dat ze een klacht indient tegen het tijdschrift. Het is nu wel welletjes geweest. Het is begonnen als een grap maar momenteel loopt het de spuigaten uit. Knack beschuldigd de minister wel van dergelijke kwestie maar kan met geen redelijke argumenten op de proppen komen. Dat de geloofwaardigheid van Knack hierdoor in het gedrang komt is nogal wiedes!!! |
|
||||
|
||||
Ik vind het inderdaad ook geen onderwerp dat ik wil lezen in mijn knack die elke week in de bus valt. In feite kan het mij ook niet schelen of het haar thesis al dan niet van eigen productie is. Anderzijds vind ik dat 'onze minister die niet kan rekenen' (en toch minister van begroting is!!!) nogal defensief weet te reageren tegen knack. Heeft zij trouwens wel het recht om klacht in te dienen tegen het publiceren van een thesis?
"Helden en getal zijn woorden die niet paren, leeuwen lopen in geen benden, veel kan zo weinig zijn. Macht van getal is zo vaak waan van macht. Wie zijn getal niet kent, kent zijn moed en één kan dan een leger zijn".- Cyriel Verschaeve - |
|
||||
|
||||
Citaat:
Dat misschien niet, maar ik veronderstel wel tegen de aantijgingen dat ze haar thesis niet zelf heeft geschreven. Iets in de trant van 'smaad en laster' ofzoiets...
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit. Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..." - Socrates, 2400 jaar geleden... - |
|
||||
|
||||
Dan denk ik toch dat haar recente uitspraken over de Nederlandse regering dat gegeven neutraliseren
"Helden en getal zijn woorden die niet paren, leeuwen lopen in geen benden, veel kan zo weinig zijn. Macht van getal is zo vaak waan van macht. Wie zijn getal niet kent, kent zijn moed en één kan dan een leger zijn".- Cyriel Verschaeve - |
|
||||
|
||||
Knack haalt Freya-thesis offline
BRUSSEL - Het weekblad Knack haalt de thesis van minister Freya Van den Bossche zaterdagavond van zijn weblog. Ook de discussie rond de thesis op de weblog wordt dan afgesloten. De beslissing heeft te maken met de klacht die Van den Bossche heeft aangekondigd, zegt Knack-hoofdredacteur Karl van den Broeck. SP.A-vice-premier Van den Bossche kondigde donderdag een klacht aan tegen Knack. Aanleiding zijn de insinuaties dat Van den Bossche haar thesis niet zelf geschreven heeft. Dinsdag plaatste Knack de integrale thesis van Van den Bossche op zijn weblog en nodigde het iedereen uit zelf te oordelen of ,,een 22-jarige linkse studente, bovendien net moeder geworden en dus met andere dan academische besognes aan haar hoofd'' zelf zo'n werkstuk kan geschreven hebben. Sindsdien werd de weblog overspoeld met reacties. Zo waren er vrijdagmiddag om 16 uur al meer dan 1.250 reacties. Wie nog wil reageren of de thesis wil downloaden via de weblog moet snel zijn. Zaterdagavond worden thesis en discussie van de weblog gehaald. ,,Sinds Van den Bossche heeft aangekondigd dat zij een klacht indient, heeft de zaak een andere dimensie gekregen. Wij hebben daarom ook beslist om niet meer over de kwestie te communiceren. Zo komt in ons volgende nummer geen artikel over de zaak en halen we de thesis en de discussie over de thesis van onze weblog". Blog DS, 16-06-2006 (kld)