actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 19th May 2017, 21:32
Michiel.V*rheyen Michiel.V*rheyen is offline
Registered User

Dertig procent van Amerikanen heeft financiële problemen

Bijna een derde van de Amerikaanse bevolking heeft in 2016 financiële problemen gekend, zo blijkt uit een jongste studie van de Federal Reserve. Dat aantal is wel iets gedaald tegenover de voorgaande jaren.

In totaal gaat het om 73 miljoen volwassenen in de Verenigde Staten die in meerdere of mindere mate moeite hebben om rond te komen. Het probleem is groter bij de zwarte bevolking en bij de latino's. Bijna de helft (44 procent) zegt dat ze niet in staat zijn om een onvoorziene uitgave te doen van 400 dollar (zo'n 350 euro). Ze moeten hiervoor iets verkopen of gaan lenen, blijkt uit het rapport.

Medische kosten zijn voor steeds meer gezinnen een zware uitgave. In 2016 moest zo'n 10 procent een lening afbetalen om medische kosten te dekken. Ook studiekosten nemen een erg grote hap uit het budget: een derde heeft bovendien moeite om zijn hiervoor aangegane krediet af te betalen.

De situatie is wel licht aan het verbeteren: terwijl 70 procent van de Amerikaanse gezinnen zegt financieel op zijn gemak te zijn in 2016, was dat in 2015 69 procent en in 2013 slechts 62 procent.

Bron: Knack, 19/5/2017 http://www.knack.be/nieuws/wereld/d...mal-855145.html

Eigen mening:
Ik vind het jammer en verontrustend dat dertig procent van de Amerikanen financiële problemen kent. De Verenigde Staten is voor veel mensen het land van uitspattingen, welvaart en luxe. Als je geen 400 euro kan uitgeven aan onverwachte uitgaven heb je dus helemaal geen buffer. Dat onderwijs en gezondheid een zware uitgave en dus grote boosdoener is verschiet ik niet van. Het hoger onderwijs is daar schandalig duur en de medische kosten swingen er de pan uit. Obama heeft hier met zijn gezondheidsplan iets aan proberen te doen maar heeft hier veel verzet tegen ondervonden. Een van de eerste acties die Trump heeft gedaan is het terugdraaien van Obama zijn gezondheidsplan. Ik ben blij dat ik zelf in België woon, een land waar er een goed sociaal vangnet is en waar gezondheid en opleiding een zekerheid zijn. Gelukkig is er wel een lichte stijging in het aantal Amerikaanse gezinnen die van zichzelf vinden dat ze financieel op hun gemak zijn.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:31.