![]() |
|
![]() |
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() NMBS snoeit in klantonvriendelijke regels
De NMBS komt met een grondige herwerking van haar vervoersvoorwaarden. Zo verdwijnen een aantal klantonvriendelijke regels. Voortaan mogen ook reizigers met een gewoon ticket gratis uitstappen op tussenhaltes. De vervoersvoorwaarden van de NMBS tellen nu maar liefst 250 pagina’s, maar zijn volledig herzien. ‘De algemene - juridische - voorwaarden worden samengebald in een vijftiental pagina’s zonder aan volledigheid in te boeten’, meldt de NMBS. Een aantal klantonvriendelijke regels gaan woensdag, op 1 februari, op de schop. Administratiekosten Reizigers die hun abonnement vergeten zijn, moeten voortaan niet langer 8 euro administratiekosten betalen als ze zich binnen de 14 dagen met hun abonnement aandienen bij het loket. Daarnaast moeten reizigers die hun net aangeschafte ticket toch niet willen gebruiken ook niet langer 5 euro administratiekosten betalen als ze om een terugbetaling vragen. Reizigers met een gewoon biljet kunnen nu ook zonder extra kosten hun reis onderbreken. Wie vanuit Brussel naar Brugge wil reizen, met een reisonderbreking in Gent, betaalde eerder 15,60 euro. Nu betalen zij gewoon de prijs van een rechtstreeks traject naar Brugge (14,30 euro). Abonnees konden op het kortste traject hun reis al onderbreken. Reizigers dienen dus niet langer twee biljetten of een zogenaamd 'Via'-biljet te kopen. TreinTramBus is tevreden dat de treintarieven een stuk klantvriendelijker worden. ‘Het is toch logisch dat wie onderweg uitstapt, niet meer benadeeld wordt’, zegt woordvoerder Jan Vanseveren. Hij merkt wel op dat dit enkel met gewone tickets kan, en niet met Go Pass of Rail Pass. DS, 30-01-2017
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you down to their level and beat you with experience." (c)TB |