actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 20th December 2016, 00:21
Karolien H*eselmans Karolien H*eselmans is offline
Registered User

Premier Michel: “Kerstmarkt wordt een plaats van rouw”

De Belgische premier Charles Michel volgt de situatie in Duitsland van nabij op. Dat laat de woordvoerder van de eerste minister maandagavond weten na de aanslag met een vrachtwagen op een kerstmarkt in Berlijn.

Het kabinet van de premier staat in nauw contact met de veiligheidsdiensten, het crisiscentrum en de kabinetten van Justitie en Binnenlandse Zaken.

Op Twitter laat Michel nog weten dat “een kerstmarkt wordt een plaats van rouw”. “Mijn gedachten en medeleven gaan uit naar de slachtoffers en hun families”, luidt het nog.

Minister van Buitenlandse Zaken Reynders heeft aan zijn Duitse collega Frank-Walter Steinmeier zijn medeleven betuigd. “Het is een echte tragedie wat er vanavond in Berlijn gebeurd is. Mijn eerste gedachten gaan naar de families van de slachtoffers” zei minister Reynders in Caïro aan Belga. “Voor Berlijn is dit een trieste primeur, maar dat is natuurlijk de zoveelste aanslag, die een trieste herinnering oproept aan de aanslag in Nice. Het is een actie tegen de Duitse bevolking en tegen alle mensen die dezelfde waarden delen. Justitie moet nu haar werk doen.”

Bron: Gazet van Antwerpen, buitenland, 19/12/2016, http://www.gva.be/cnt/dmf20161219_0...plaats-van-rouw

Eigen mening:
Ik vind het een goed idee om het een plaats van rouw te maken. Het is nu al de zoveelste aanslag op korte tijd en het is belangrijk dat we de getroffen families en slachtoffers blijven herdenken. Ik vind het onbegrijpelijk wat er in de wereld gebeurd de laatste tijd. Ik vraag mij steeds af wat er achter zo'n aanslag zit en waarom men dit doet. Aan zo'n aanslag heeft niemand iets, alleen maar leed. Ik denk ook aan de families van de slachtoffers en aan de slachtoffers zelf. Als er zo iets gebeurt vraag ik mij ook steeds af wat ik zou doen op de moment dat ik dit meemaak. Ik weet wel dat ik dit zeker niet wil meemaken en ik gun het ook echt niemand. Het is te gruwelijk. Dat ze de daders maar goed straffen, want dit kan echt niet. En ik ben niet de enige die daar zo over denkt.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:57.