|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|
|||
|
|||
Duizenden Maleisiërs eisen ontslag premier
In de Maleisische hoofdstad Kuala Lumpur hebben duizenden mensen betoogd tegen de regering van premier Najib Razak. De manifestanten eisen het ontslag van Razak wegens een groot corruptieschandaal. Tijdens het bewind van Razak is een bedrag van ongeveer drie miljard euro verdwenen uit een staatsfonds. Openbaar aanklagers in Singapore, Zwitserland en de VS doen onderzoek naar de verdachte geldstromen.
19/11/2016 http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/v...nland/1.2822130 Eigen mening: Je hoort het wel vaker dat in niet zo'n goede welvaart landen er wel eens corruptie gebeurt.(Niet dat het hier niet gebeurt, integendeel). Daarom vind ik het goed dat de bevolking hier achter is gekomen en er tegen op komt. Ik ben zelf al twee keer in Maleisië geweest en de mensen daar zijn altijd vriendelijk en hoffelijk, maar ze hebben het zeker niet breed. Daarom vind ik het schandalig dat de personen aan de macht, hun macht misbruiken voor eigen doeleinden. Hopelijk kunnen de openbare aanklagers de zaak snel oplossen. |