|
|
||||
|
||||
Bart Sturtewagen
"Het Clinton-tijdperk eindigt met pek en veren, mogelijks zelfs met vervolging. Het hele Amerikaanse stelsel van checks en balances ziet er plots even wormstekig uit als het communisme in 1989. Het gaat naar chaotische tijden. De gedachte vooraf was dat president Hillary Clinton voor de uitdaging zou staan de vervreemding en de frustratie van grote bevolkingsgroepen een antwoord te bieden. Daarvoor was het kennelijk al veel en veel te laat."
Bart Sturtewagen
|
|||
|
|||
Establishment
Zeker dat Hillary de gefrustreerde vraag van de niet-blanke bevolking ging beantwoorden? Amerikanen zijn het establishment gewoon spuugzat.
En "chaotische tijden"? De Dow Jones stijgt momenteel zelfs na de eerste interviews van Trump. Men had net hetzelfde verwacht als na de Brexit en de Britse beurzen, maar het tegendeel is waar. Het is te gemakkelijk om chaotische tijden aan te kondigen zonder dat Trump ook maar iets heeft gedaan als president, hij heeft zelfs geen regering gevormd? Ik zit zelf links op het politieke spectrum, maar Trump NU al afschilderen als "loose cannon" is echt wel voorbarig. Presidentsverkiezingen zijn niet hetzelfde als effectief president zijn. Vele mensen vergeten dat. De uitgekraamde bagger tijdens de verkiezingen hebben plaatsgemaakt voor serieuze interviews en speeches. Oké, ze zijn niet door hem geschreven en hij is ook wel zo slim om niet dezelfde harde taal te spreken, maar zijn we allemaal niet een beetje té voorbarig om The Apocalyps op ons af te roepen? Vergelijkingen met Hitler, het einde van de wereld... Populistische Facebookposts zijn precies overgeslagen op "experts". Hatelijk. Getekend een niet-Trumpsupporter |
|
||||
|
||||
Trump-onrust
Ik ben het helemaal niet/niet helemaal eens met de standpunten die je aandraagt, maar het feit dat het 'Trump-gegeven' zeker wel leeft bij de studenten, geeft voor mij aan dat de discussie hieromtrent meer dan terecht is!
Ik wil je er wel aan herinneren dat een verkiezingsprogramma redelijk 'uiteraard' gebaseerd is op uitspraken & 'statements', minder op daden, dat is nl. eigen aan een programma... Op basis daarvan ben ik er op zijn zachtst gezegd niet gerust in, en ik onderschrijf volmondig de inhoud van het artikel van Geert Mak dat ik gisteren gepost heb, spijtig genoeg! Trump is voor mij een 'caractériel', iemand die politiek voert vanuit de buik, en dan nog specifiek vanuit zijn hoedanigheid van zowel multimiljonair als notoir tv-personality...?! Het spijt me, maar alleen al die twee feiten zijn voor mij al meer dan genoeg om niet weinig ongerust te worden voor de toekomst, en die toekomst is meer jullie toekomst dan die van mij. De planeet? Het steeds schrijnender ongelijkheidsissue? De internationale 'partnerships'? De acclamaties van allerlei dubieuze politici ŕ la Le Pen, Poetin en Erdogan? Mag ik dan minstens toch een beetje 'links-ongerust' worden? Al wil er nu ook niet meteen 'Hitlertoestanden' mee associëren... Waarmee ik tegelijk ook Hillary nu niet de loftrompet wil gaan toezwaaien! Haar man Bill heeft middels verscheidene 'acts' toegestaan dat politiek terug onder de macht van het grote geld is kunnen komen staan, heel die 'Clinton Foundation' lijkt me een schimmig gedoe dat vooral in functie van lobbying zijn bestaansreden vindt, en zijzelf heeft met haar (mee-)spelen op de man ('not qualified to...) maar vooral met haar labeling van de minder gefortuneerden ('deplorables') een barslechte campagne gevoerd die al lang niet meer kan teruggebracht worden tot een of andere vorm van (vermeend) seksisme dat ertoe geleid zou kunnen hebben dat zij als vrouwelijke president gedesavoueerd zou zijn geweest... quod non dus!
"Never argue with an idiot, they'll just bring you down to their level and beat you with experience." (c)TB Laatst aangepast door Barst : 13th November 2016 om 06:05. |