actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 23rd December 2015, 10:05
L*ura.present L*ura.present is offline
Registered User

Elke dag 108 pv’s voor parkeren op gehandicaptenplaats

Elke dag 108 pv’s voor parkeren op gehandicaptenplaats

Agenten en parkeerwachters betrappen nog elke dag 108 bestuurders die hun wagen zonder geldig pasje op een gehandicaptenplaats zetten. Jaarlijks gaat het om 39.500 processen-verbaal, schrijft Het Laatste Nieuws woensdag.

Sinds 2013 heerst nochtans een complete nultolerantie in onze steden en gemeenten. De controles zijn danig opgevoerd en de boete bedraagt 110 euro. 'Maar toch schrikt die strengere aanpak blijkbaar niet genoeg af', zegt vereniging voor mensen met een handicap KVG in de krant.

Staatssecretaris Elke Sleurs (N-VA) roept op tot meer hoffelijkheid. 'Maak het leven van een gehandicapte niet nóg moeilijker', klinkt het. Ze hoopt ook volgend jaar een einde te maken aan het misbruik met vervallen parkeerkaarten.

Bron: www.standaard.be (geraadpleegd op 23/12/2015)

Mening
Ik vind zoiets echt niet kunnen. Mijn hart breekt wanneer ik zo'n artikel lees. Ik begrijp niet dat mensen niet ergens anders gaan staan, ze zouden juist blij moeten zijn dat ze geen beperking hebben. De mens van tegenwoordig is heel lui. Ik ben nog nooit op een gehandicaptenparking gaan staan, maar ik probeer me steeds zo dicht mogelijk tegen de winkel te rijden, zo valt de afstand beter mee. Ik denk dat veel mensen denken: 'Ik sta maar vijf minuten op die plaats, zo erg zal het wel niet zijn.'. Als iedereen zo denkt, dan kunnen mensen met een beperking zich er niet parkeren.
Ik denk dat de prijs van fout parkeren nog omhoog mag gaan, 110 euro schrikt mensen niet genoeg af, wanneer je hun rijbewijs afpakt zullen ze wel eens nadenken voor ze op zo'n parking gaan staan.

Laatst aangepast door L*ura.present : 23rd December 2015 om 10:11.
Met citaat antwoorden
Oud 24th December 2015, 16:25
Lore.P*eters Lore.P*eters is offline
Registered User

Ik schrok wel een beetje toen ik het aantal boetes per jaar zag. De mensen zijn tegenwoordig echt té lui, zoals L*ura ook al zei. Als ze denken dat ze tien meter verder moeten stappen, dan gaan ze maar even op de gehandicapteplaats staan, wat absoluut niet kan. Er hangen nu ook vaak bordjes aan die plaatsen waarop geschreven staat: 'Neem je mijn plaats? Neem dan ook mijn handicap!' Ik hoop dat mensen bij het lezen van deze bordjes eens beter gaan nadenken. Die mensen krijgen niet zomaar een gehandicaptekaart, daar is een duidelijke reden voor.
Gun deze mensen een plaatsje voor de deur! Doordat ze zich niet goed meer kunnen verplaatsen, komen ze al minder buiten.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:30.