|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|
|||
|
|||
16-jarige fietser na laatste examen doodgereden, dader pleegt vluchtmisdrijf
MEEUWEN-GRUITRODE Een 16-jarige jongen uit Peer is afgelopen nacht doodgereden met de fiets in Meeuwen-Gruitrode. De dader pleegde vluchtmisdrijf en is voorlopig nog spoorloos. Het slachtoffer had gisteren zijn laatste examen afgelegd en was nog naar een vriend gegaan. Daar vertrok hij om 2 uur 's nachts naar huis, maar hij kwam nooit aan.
Zijn ongeruste ouders alarmeerden de politie toen hun zoon maar niet naar huis kwam. Rond 6 uur troffen de agenten het levenloze lichaam van de jongen aan in een gracht in de Heidestraat in Meeuwen-Gruitrode. Snel werd duidelijk dat hij was aangereden en dat de chauffeur vluchtmisdrijf pleegde. Enkele brokstukken wijzen volgens de onderzoekers voorlopig in de richting van een donkerkleurige Mazda. Van de bestuurder ontbreekt elk spoor. De politie Kempenland voert het verdere onderzoek en ook een verkeersdeskundige van het parket is ter plaatse. Afgelopen weekend was al een zwart weekend op de weg in Limburg met drie dodelijke ongevallen, waaronder één in Meeuwen-Gruitrode. Net vandaag vindt de Staten-*Generaal van de Verkeers*veiligheid plaats. CD&V lanceert het voorstel dat rechters meer armslag moeten krijgen om *zware verkeers*overtreders hun auto af te nemen. mening: Ik vind dit zo erg voor de ouders. Waarom pleegt deze chauffeur nu vluchtmisdrijf? Had hij de politie en ambulance gebeld in plaats van te gaan lopen, dan had de jonge nu misschien nog geleefd. Ik zou nooit vluchtmisdrijf plegen, dat krijg ik niet over mijn hart. Als je iemand aanrijd dan is deze persoon niet altijd opslag dood en door dan direct het ziekenhuis te verwittigen red je misschien nog een leven. Ik vind het een goed voorstel van CD&V om de zware verkeersovertreders hun auto af te nemen. Als je zware fouten maakt, verdien je het niet om in het verkeer te mogen rijden. Zeker niet dat je iemand aanrijd en vluchtmisdrijf pleegt. Ik hoop voor de ouders en familie dat ze de dader nog vinden. Dan weten ze ten minste wie het de jonge heeft aangedaan, nu blijft dat nog een groot vraagteken. bron: http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnen...tmisdrijf.dhtml |