|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
#1
|
|||
|
|||
Veertien Griekse luchthavens overgedragen aan Duitsers
Veertien Griekse luchthavens overgedragen aan Duitsers
Fraport, de uitbater van de luchthaven van Frankfurt, neemt veertien regionale Griekse luchthavens over. De concessieovereenkomst van veertig jaar werd maandag ondertekend, zo deelde Fraport mee. De privatisering van de luchthavens levert de Griekse staat 1,23 miljard euro op. Fraport zal het beheer uitvoeren in samenwerking met een Griekse partner. Concreet gaat het om drie luchthavens op het Griekse vasteland - Thessaloniki (de op een na grootste stad van het land), Aktio en Kavala - en luchthavens op de eilanden Kreta (Chania), Corfu (Kerkyra), Kefalonia, Kos, Mykonos, Mytilini, Rhodos, Samos, Santorini, Skiathos en Zakynthos. De veertien luchthavens samen zullen dit jaar ongeveer 23 miljoen passagiers over de vloer gekregen hebben, van wie 75 procent buitenlanders. Luchthavens als die van Athene en Heraklion (op Kreta) zitten niet in het pakket. bron: de standaard, 14/12/2015, http://www.standaard.be/cnt/dmf20151214_02020139 mening: Het is toch grappig om te zien hoe Duitsland de grote winnaar aan het worden is van de economische crisis. de zondebok bij uitstek van de economische crisis is Griekenland. Ook al kan geen enkel land ter wereld zijn schulden terug betalen, toch moet Griekenland dit doen. Een goede zet dus zou je denken want nu hebben ze 1,23 miljard euro extra. Maar het is toch door het verkopen van een deeltje 'Griekenland' en toegeven aan het machtige Duitsland. Het is spijtig om te moeten aanzien hoe Tsipras een speelbal is geworden van de EU. Vroeger durfde hij tegen enkele maatregelen in te gaan, nu blijkbaar niet meer. Ik ben nog altijd teleurgesteld. Toen hij met vele besparingsmaatregelen naar de EU ging werd hij terug gefloten want hij moest besparen op pensioenen. Terwijl de voorgestelde besparingsmaatregelen eerlijk en effectief waren. Ik hoop nog steeds dat hij nogmaals gaat proberen deze besparingsmaatregelen in te voeren. Persoonlijk ben ik ook tegen het privatiseren van mobiliteit. Wanneer een vlucht niet rendabel is gaat deze niet de lucht in. Het is dus altijd hopen dat er genoeg mensen op jou vliegtuig zitten.
__________________
When the rich rob the poor, it's called business. When the poor fight back, it's called violence... |