|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
#1
|
|||
|
|||
Telenet gaat prijzen opnieuw verhogen
Telenet gaat begin volgend jaar opnieuw een prijsverhoging doorvoeren. Dat heeft CEO John Porter vrijdagavond aangekondigd in “De afspraak” op Canvas. De stijging is volgens Porter nodig omdat het dataverbruik sterk blijft groeien en het bedrijf dus extra moet investeren. Hoe groot de prijsaanpassing precies zal zijn, is nog niet bekend. Volgens de topman wordt het minder dan vorig jaar, in lijn met de inflatie.
Eind 2014 kondigde Telenet eveneens een prijsverhoging aan en dat veroorzaakte toen een storm van verontwaardiging. Er werd een petitie opgezet en groepsaankopen bij andere providers georganiseerd. Maar uiteindelijk leidde dat niet tot klantenverlies. De prijzen jaarlijks aanpassen is routine in de telecomsector, zegt Porter vrijdag, die toegeeft dat de communicatie vorig jaar niet zo goed verlopen is. Nu verwacht hij minder heisa. “De mensen zullen er deze keer niet zo door schrikken.” De communicatie over de prijsverhoging aan de Telenet-klanten volgt in januari, de aanpassing zelf later op het jaar. Bron:http://www.gva.be/cnt/dmf20151212_0...pnieuw-verhogen Eigen mening: Ik denk dat het wel gevaarlijk is om de prijzen van Telenet te verhogen. Ik denk dat ze er heel veel klanten mee gaan kwijt spelen. Het al niet zo goedkoop. Ik denk dat ze toch ergens een plan moeten bedenken om de prijs niet te verhogen en met een alternatief moeten komen ook al is dat moeilijk. Misschien kunnen ze ergens anders op besparen. |
#2
|
|||
|
|||
Telenet gaat prijzen opnieuw verhogen
Inflatie is een algemene stijging van het prijspeil wat ervoor zorgt dat je voor hetzelfde geld minder zal kunnen kopen. Jouw koopkracht zal met andere woorden wat afnemen. Bijgevolg verwacht ik dat de prijsstijging van de producten bij Telenet beperkt zal blijven, aangezien deze zal schommelen rond de 1,5% in 2016. Het zou me dan ook niet verwonderen dat de concurrenten hun prijzen ook aanpassen, want de telecomsector is eigenlijk een oligopolie. Er zijn weinig aanbieders en ze proberen te concurreren aan de hand van andere manieren dan de prijs, door bijvoorbeeld een betere service of via reclame. Wel denk ik niet dat de stijging van de prijs zal leiden tot verlies van klanten bij Telenet.
|
#3
|
|||
|
|||
Mijns inziens is het vrij logisch dat prijzen jaarlijks verhoogd worden. Diensten worden duurder, investeringen moeten zichzelf ook terugverdienen, en dit wordt altijd doorgerekend aan de klant. Telenet zal hierdoor opnieuw wat klanten verliezen, maar als die klanten puur prijs-kwaliteit gaan bekijken, zullen ze rap terug klant worden, aangezien tot op heden geen enkele andere aanbieder (lees: er is maar één andere aanbieder: Proximus) is die hetzelfde als Telenet kan aanbieden aan dezelfde (of een goedkopere) prijs. Het is voor Telenet dus een win-winsituatie.
Er zullen altijd wel mensen zijn die vinden dat ze beter af zijn bij Proximus (Scarlet, Tele2, ... is ook Proximus), mede ook omdat ze technisch niet onderbouwd zijn én enkel naar de centen kijken. Telenet heeft met andere woorden niks te verliezen. Geen vuiltje aan de lucht dus. |