actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > In de Marge van het Nieuws
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 10th December 2015, 21:11
l*tte.demeulder l*tte.demeulder is offline
Registered User

Begraafplaatsen in Moskou krijgen wifi

Begraafplaatsen in Moskou krijgen wifi

De inwoners van Moskou, die momenteel al op het internet kunnen in de metro en in talrijke cafés, kunnen binnenkort ook surfen op de meest bezochte begraafplaatsen van de Russische hoofdstad.

Het Moskovitische bedrijf verantwoordelijk voor de begraafplaatsen maakte donderdag bekend dat er wifi komt op de kerkhoven van Vagankovo, Trojekoerovskoje en Novodevitsji, waar onder meer de Russische schrijver Anton Tsjechov, dirigent Nikita Chroesjtsjov of de eerste Russische president Boris Jeltsin begraven liggen.

“Die begraafplaatsen zijn als musea in open lucht. De mensen staan voor de graven en willen meer weten over de personen die er begraven liggen”, zegt Lilia Lvovskaja, de woordvoerster van het bedrijf Ritoual, dat de begraafplaatsen in Moskou beheert.

Naargelang het succes overwegen de Russische autoriteiten om alle 133 begraafplaatsen in de hoofdstad te voorzien van wifi.

Jaarlijks worden in Moskou zowat 120.000 mensen begraven. De begraafplaatsen tellen momenteel zo’n 8 miljoen graven.

Bron: De Standaard

Eigen mening:
In onze maatschappij is het zeer belangrijk om bereikbaar te zijn, verbonden te zijn met elkaar en overal alles te kunnen opzoeken wat je maar nodig hebt. Dit is een evolutie die onze maatschappij al voor een langere tijd aan het maken is. Enkel weet ik niet goed wat ik van de nieuwe stap moet denken. Hebben we Wifi nodig op een begraafplaats? Ik begrijp dat het interessant is om informatie te weten komen over bekende mensen die begraven zijn. Enkel vraag ik mij af of een begraafplaats wel de gepaste plaats is. Per slot van rekening is het nog altijd een plaats om de doden te eren. En als je iemand bekend wilt gaan eren ben ik ervan overtuigd dat je al informatie over deze persoon weet. En niet gewoon het eerste het beste graf gaat bekijken en hier informatie over opzoeken. Persoonlijk vind ik dit een beetje respectloos tegenover de mensen die daar begraven zijn. Voor de doden te eren of te bezoeken heb je naar mijn mening geen wifi verbinding nodig. Ik vind wifi alles behalve gepast op een kerkhof.
Met citaat antwoorden
Oud 12th December 2015, 12:48
B*b.Borgmans B*b.Borgmans is offline
Registered User

Net zoals Lotte zegt, willen we met alles en iedereen in contact staan. We vinden het allemaal zeer belangrijk. Persoonlijk vind ik het wel zeer ongepast om wifi te voorzien op een kerkhof. Ik vind reden absurd die ze vermelden in het artikel. Ik neem aan, dat als je iemand gaat bezoeken op het kerkhof, dat je weet wie je gaat bezoeken. Het is niet nodig dat vreemde mensen iedereen zijn / haar leven kunnen zien via de smartphone. Dit is iets wat ik niet graag zou hebben. Je gaat naar een kerkhof (met een bloemetje) om de mensen te herdenken, niet om in contact te staan met wifi.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:00.