|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
#1
|
|||
|
|||
In oktober vertrokken ruim 4.000 treinen niet (of ze kwamen niet aan)
In oktober vertrokken ruim 4.000 treinen niet (of ze kwamen niet aan)
In oktober zijn 4.040 treinen niet vertrokken of beperkt tot een gedeelte van hun reisweg. Dat blijkt uit het maandelijkse stiptheidsrapport van spoorbedrijven NMBS en Infrabel. Verschillende stakingen verklaren het hoge cijfer. Vorig jaar waren er in oktober 1.767 afgeschafte treinen, of 1,6 procent van het totale aantal. In oktober van dit jaar ging het om 3,9 procent van alle treinen. De verschillende stakingen in oktober waren verantwoordelijk voor bijna drie kwart van de afschaffingen, zegt de NMBS. Infrabel en de NMBS nemen de afgeschafte treinen niet op in hun globale stiptheidscijfer. Dat cijfer ligt een stuk hoger dan vorig jaar. Van alle treinen reed 89,0 procent op tijd of met een vertraging van minder dan 6 minuten. In oktober 2014, toen de vorige dienstregeling nog in voege was, lag dat stiptheidscijfer op 83,7 procent. Bron: http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnen...-niet-aan.dhtml Eigen mening: Ik vind het niet kunnen dat er zoveel gestaakt wordt bij de NMBS, hiermee worden eigenlijk enkel maar de reizigers gestraft. De overheid promoot het openbaar vervoer enorm hard om zo onder andere te zorgen voor een beter milieu, maar als je dan de trein neemt moet je er al bij rekenen dat er vaak een kans is dat je trein te laat is of dat hij zelfs helemaal niet komt opdagen. Hierdoor gaan veel mensen volgens mij toch minder vaak de trein nemen. Er zullen wel redenen zijn waarom de werknemers van de NMBS staken maar is staken dan wel de juiste oplossing? |
#2
|
|||
|
|||
Stiptheid treinen oktober 2015
Mijn mening loopt volledig parallel met de mening van Nele. Er is al veel discussie geweest rond de stakingen bij de NMBS. Het is een feit dat de NMBS reizigers verliest door de stakingen. Persoonlijk zorg ik er ook altijd voor dat iemand mij kan brengen als ik ergens zeker op tijd moet aankomen. Om een dagje uit te gaan in mijn vrije tijd, neem ik soms nog wel de trein. Enkel en alleen omdat het dan niet veel uitmaakt tegen welk uur ik aankom. In de winter zal ik eveneens minder snel kiezen voor de trein, omdat het onaangenaam is om in de koude te wachten op een trein die te laat is of niet komt. De NMBS zal een serieus handje moeten toesteken om de reizigers terug voor zich te winnen, daar ben ik zeker van.
|