|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|
|||
|
|||
Verdachte en mogelijke getuige van aanslagen in Parijs opgepakt
In het onderzoek naar de aanslagen in Parijs zijn donderdag twee personen opgepakt. Een van hen is een verdachte, de andere een mogelijke getuige, meldt het federaal parket vrijdag. Op 13 november werden in Parijs 130 mensen gedood tijdens aanslagen op verschillende plaatsen in de Franse hoofdstad. Het ergste bloedbad deed zich voor in concertzaal Le Bataclan, waar terroristen van ISIS binnenvielen tijdens het concert van Eagles of Death Metal en 89 mensen van het leven beroofden. Tijdens de aanslagen kwamen bijna alle daders om het leven, maar Salah Abdeslam uit Molenbeek wist wel te ontsnappen. Hij is nog steeds voortvluchtig. Ook Mohamed Abrini, de man die Abdeslam naar Parijs gebracht zou hebben, wordt opgespoord. Bron: De standaard, http://www.standaard.be/cnt/dmf20151127_01992507 Mijn mening: Ik vind het goed nieuws dat men ondanks de daling van het terreur niveau nog steeds intensief verder zoekt naar terroristen of handlangers ervan. Dat Abdeslam nog steeds niet is gevat vind ik wel duiden op een slechte werking van de betrokken overheidsdiensten. Voor de aanslagen heeft men zicht nooit zorgen gemaakt over mogelijke terroristen in België waardoor het nu heel moeilijk is om op korte tijd alle potentiële terroristen op te speuren. Vanuit het buitenland komt hierop ook heel wat kritiek. Ik hoop dat men ontwaakt is bij de veiligheidscellen in ons land en dat men de zoektocht verder zet tot het bittere einde. |