|
|
|||
|
|||
Reality TV
Fans reality-TV willen live kindjes maken
200 hoopvol gestemde mensen, die hoopten op een rol in een nieuwe reality-show op BBC3, zijn door de zender bij de neus genomen. De deelnemers schoven aan voor een rol in “Let’s Make A Baby”, een afvalrace waarbij de twee overblijvende koppels om ter snelst een kindje moeten maken voor een geldprijs van bijna 15.000 euro. De zender wilde uittesten hoever mensen zouden gaan om toch maar op tv te komen. Zelfs de twee presentatoren, ex-Big Brother deelnemers Makosi Musambasi en Craig Coates, waren niet op de hoogte van de grap. “Dit is het spel met de ultieme prijs: het leven zelf! Een dergelijke show is nog nooit eerder vertoond,” waren de woorden van Makosi. Liefdesnestje De deelnemers stemden ermee in tijdelijk in een “liefdesnestje te wonen” voor bepaalde tijd, terwijl wekelijks de minst aantrekkelijke weggestemd zou worden. De twee overblijvende koppels moesten om ter snelst zwanger zien te worden. Het koppel bij wie de zwangerschapstest het eerst positief kleurde, zou met de geldprijs naar huis gaan. In de ‘documentaire’ die BBC3 draaide, is ook te zien hoe de bedenkers hun programma wereldwijd proberen verkopen, en daarbij daadwerkelijk interesse krijgen vanuit Amerika, Zambia, Rusland en Zuid-Afrika. |
|
||||
|
||||
Man man.
Zoals met elke reality-show: zielig, echt zielig Het mag ondertussen wel eens gedaan zijn met al dat reality-gedoe. Enerzijds is dat wel goed voor mijn studies aangezien ik nu niet meer verleid wordt door de tv, maar anderzijds vind ik zulke programma's echt zielig dus mag het stilaan wel gedaan zijn.
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit. Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..." - Socrates, 2400 jaar geleden... - |
|
|||
|
|||
Citaat:
Inderdaad. Maar je kan je natuurlijk wel de vraag stellen: "Wie is hier de zielige?" Degene die zo'n idiote programma's bedenkt of de mensen die zich vol enthousiasme aanmelden voor deze kitsch met een grote K Moesten de mensen gewoon er niet naar kijken dan zouden er ook geen reality programma's gemaakt worden, of toch een pak minder. Maar het slaat blijkbaar wel aan bij een deel van de mensen, vandaar dat we nog altijd overspoeld worden met die 'freakshows' als je het mij vraagt.
|
||||
|
||||
Citaat:
euhm, de mensen die er naar kijken EN de bedenkers/deelnemers? Ok, zielig is mss wat grof. Maar ik vind het wel erg als je geen interessantere bezigheden kan vinden om je tijd mee te 'vullen'. Nu ja, iedereen zijn ding natuurlijk hé. Persoonlijk vind ik er totaal niets aan (below zero zelfs ), maar aan soaps vind ik ook niets aan en daar kijkt ook half de wereldbevolking naar. Hm, mss ben ik wel de freak/zielige
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit. Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..." - Socrates, 2400 jaar geleden... - |
|
|||
|
|||
Misschien is "zielig" inderdaad niet de gepaste omschrijving
Soaps zijn nu ook niet direct mijn ding hoor Wim, dus dan zijn we toch al zeker met twee Maar het verschil met soaps is dat deze ook niet pretenderen om reality-tv te zijn. Iedereen weet dat het soaps zijn. Hoewel er gepoogt wordt om de situaties te laten aansluiten bij mensen hun dagelijkse leven en ervaringen, toch neem je dit minder au serieux omwille van de qliches en overdrijvingen die er inzitten. Bij de zogenaamde 'reality-tv' zijn er een pak minder mensen van bewust dat dit eigenlijk het equivalent van 'de soap' is, alleen in een andere verpakking.
|
||||
|
||||
En dan te weten dat het met 'reality' niets maar dan ook niets meer van doen heeft vanaf het moment dat er een camera op je gezicht gericht staat...
Of zou jij zelf op geheel 'natuurlijke' wijze reageren in dat geval? Forget it! Vanitas, omnia vanitas...