|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|
|||
|
|||
Russisch vliegtuig neergehaald door bom: 'Onze wraak is onvermijdelijk'
De oorzaak van de crash van het Russische passagierstoestel dat op 31 oktober neerstortte boven de Sinaï, is vandaag bekendgemaakt. ‘De crash werd veroorzaakt door een bom aan boord van het vliegtuig’, meldt de Russische federale veiligheidsdienst.
In een persmededeling, die werd verstuurd door de FSB, staat te lezen dat er 'onweerlegbare bewijzen' zijn gevonden voor explosieven in de Airbus A321, die op 31 oktober crashte in de Sinaïwoestijn. 'Het gaat hier duidelijk om buitenlandse explosieven die in het vliegtuig werden geplaatst', stelt Aleksandr Bortnikov, het hoofd van de FSB. 'Onze wraak is onvermijdelijk' De Russische president, Vladimir Poetin, heeft een eerste, korte reactie gegeven aan persagentschap Ria Novosti: 'Wij zullen degenen die hiervoor verantwoordelijk zijn vinden en straffen. Onze oorlogsdaden in Syrië zijn niet zomaar symbolisch. Zij moeten niet enkel verdergezet worden, maar ook opgevoerd. Criminelen moeten beseffen dat onze wraak onvermijdelijk is' 'Ik zal deze zaak persoonlijk opvolgen', besloot de Russische president. Sharm El Sheikh De Airbus A321 van de Siberische luchtvaartmaatschappij Kolavia was op 31 oktober na het opstijgen uit de badplaats Sharm el Sheik neergestort. 224 mensen kwamen daarbij om het leven. Op 6 november schortten verschillende landen de vluchten naar Egypte op. ‘De mogelijkheid dat een terroristische aanslag dit veroorzaakte, wordt natuurlijk overwogen’, zei de Russische premier, Dmitri Medvedev, enkele weken geleden nog aan de staatskrant Rossijskaja Gazeta. bron: de standaard eigen mening: Klinkt dit niet allemaal heel erg bekend? Een passagiersvliegtuig vliegt boven een oorlogsgebied en wordt door middel van een bom/ raket neergehaald door rebellen. Is het echt al een jaar geleden dat ditzelfde gebeurde met een Nederlands vliegtuig boven Oekraïne? En toch zijn de gevolgen nu zo anders. Voornamelijk de reactie van Rusland verbaasd mij. Zij verklaren met niet zo veel woorden de oorlog aan Syrië, terwijl een jaar geleden zijn amper konden toegeven dat één van hun rebellen verantwoordelijk was voor de ramp met MH17. Ik vind het vreselijk voor alle slachtoffers en hun familie en zoiets zou nooit mogen gebeuren. Dit leert Rusland nu, een jaar te laat |
|
|||
|
|||
Ik ben het volledig eens met Lotte. Toen Rusland een jaar geleden zijn buurland Oekraïne aanviel om een stukje grond, bleef het nog tussen hen. Ze konden met moeite toegeven dat het om een bom ging van hen op het Nederlandse vliegtuig. Dit vliegtuig is net hetzelfde verhaal. Weeral een aanslag dat zoveel mensenlevens heeft gekost. En voor wat? Met welk doel? Er was al langer sprake van dat er mogelijk explosieven op het vliegtuig aan boord waren omdat het vliegtuig in zoveel stukken over een grote oppervlakte uit elkaar gespat was. Wel vind ik het raar dat IS dit nog niet heeft opgeëist. Normaal zijn ze enorm snel om te reageren. Dit is het werk van iemand anders geweest maar het is positief dat Rusland nu ook extra in actie gaat schieten tegen IS, tegen de criminelen die deze aanslag op hun geweten hebben. Dat de wereld even de handen in elkaar slaat om alle geweld tegen te gaan.
|