actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Global Warming
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 6th November 2015, 12:46
Charlien.Me*us Charlien.Me*us is offline
Registered User

VN: "Uitstoot van broeikasgassen in 2030 nog altijd 12 miljard ton te hoog"

De uitstoot van broeikasgassen zal in 2030 nog altijd tot 12 miljard ton te hoog liggen. Dat voorspelt de VN in een nieuw rapport, dat vandaag gepubliceerd is. Om de opwarming van de aarde deze eeuw te beperken tot minder dan 2 graden Celsius, mag de uitstoot in 2030 niet hoger liggen dan 42 miljard ton.

Het zesde jaarlijkse rapport van het VN-Milieuprogramma bevat een analyse van de impact van de klimaatprogramma's die 148 landen indienden in de aanloop naar de milieutop in Parijs. De VN gaat in het rapport na of hun beloftes zullen volstaan om de stijging van de globale temperatuur onder de 2 graden Celsius te houden. Dat is volgens wetenschappers de kritieke grens: wordt die overschreden, dan zal dat rampzalige gevolgen hebben.

Om binnen die limiet te blijven, mogen de globale emissies tegen 2030 de 42 miljard ton niet overschrijden. Maar zelfs als alle landen al hun plannen - ook de voorwaardelijke - volledig ten uitvoer brengen, zou de globale uitstoot in 2030 oplopen tot 54 miljard ton. Een kloof van 12 miljard, becijfert het rapport.

Ambitieuzer dan ooit

"De huidige beloftes, in combinatie met het beleid van de voorbije jaren, tonen aan dat de lidstaten ambitieuzer en toegewijder zijn dan ooit om deze globale uitdaging aan te gaan", zegt Achim Steiner, directeur van het VN-Milieuprogramma. "Maar ze volstaan niet om de stijging van de temperatuur deze eeuw te beperken tot de aanbevolen 2 graden Celsius en zo de meest verwoestende gevolgen van de klimaatverandering af te wenden."

Vorige week kwam de VN in een rapport al tot de conclusie dat de plannen van de 148 landen niet voldoende zijn om onder die gevaarlijke grens te blijven. Deze plannen zullen de bouwstenen vormen voor het globale klimaatakkoord dat van 30 november tot 11 december in Parijs onderhandeld wordt.

Bron: DM, 06/11/'15,http://www.demorgen.be/wetenschap/v...-hoog-b5810733/

Mening:
Ik vind het verschrikkelijk dat we in de toekomst nog steeds problemen gaan hebben met de uitstoot van broeikasgassen. Ze willen de stijging van de temperatuur onder de 2° Celsius houden. Als dit niet zal lukken, dan gaan er rampzalige gevolgen optreden. Daarom vind ik dat ze meer aandacht moeten spenderen op het nieuws over wat er wel niet zou kunnen gebeuren als die uitstoot te hoog wordt. Ze moeten de mensen hiermee wat bang maken en hen laten inzien dat er eigenlijk dringende veranderingen nodig zijn. Persoonlijk vind ik dat ze per land een actieplan moeten ondernemen waar iedereen zich aan moet houden. Op deze manier zal het in de toekomst hopelijk al een heel stuk beter moeten gaan.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:46.