|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
#1
|
|||
|
|||
Gezocht: geldschieter voor Velo
Gezocht: geldschieter voor Velo
Om de uitbreiding van de deelfietsen Velo te kunnen betalen, gaat de stad Antwerpen op zoek naar een geldschieter. Als die voldoende geld op tafel legt, is een uitbreiding met honderd stations en duizend deelfietsen naar de districten buiten de Ring mogelijk. Na de lancering in 2011 bleken de Velo-fietsjes onmiddellijk een schot in de roos. In het gebied binnen de Ring en op Linkeroever staan nu 150 stations en rijden er 1800 deelfietsen rond. Elk fietsje wordt dagelijks zes maal gebruikt. Jaarlijks worden er 4 miljoen ritten gedaan met het deelsysteem. Velo is echter slachtoffer van het eigen succes. Er zijn 35.000 jaarabonnementen in omloop, maar ruim 9700 mensen staan op de wachtlijst. Het huidige systeem kost de stad Antwerpen jaarlijks 3 miljoen euro. Een uitbreiding kost veel geld en schepen van Mobiliteit Koen Kennis (N-VA) hoopt nu op een geldschieter. Dat kan een bedrijf zijn, maar ook een overheidsbedrijf, zoals bijvoorbeeld De Lijn of de NMBS. Hoeveel dat dan op tafel moet leggen, wil de schepen niet zeggen. “Ik kijk uit naar de aanbiedingen die gaan binnenkomen”, zegt de schepen. “In ruil voor de financiële steun, mag deze partner zijn logo of naam op de Velo’s, stations of op de website plaatsen. Via branding zal deze structurele partner een hoge zichtbaarheid in de stad krijgen. In Londen en New York worden de deelfietsen al op deze manier gefinancierd. Klassieke reclame op de deelfietsen is volgens het huidige contract met Clear Channel, de firma die Velo exploiteert, niet toegelaten.” Eigen mening: In 2011 vond ik dit al een goed idee, zorgt deels voor meer fietsen en minder auto's in de stad Antwerpen. Ik verschiet er echt van dat er al zoveel abonnee's zijn en hoe vaak deze fiets wel niet wordt gebruikt. Het zou, volgens mijn mening, niet moeilijk moeten zijn voor een geldschieter te vinden voor dit uitbreidingsproject, extra reclame voor je bedrijf en je kan er misschien winst op maken, altijd goed meegenomen toch? Bron: Gazet Van http://www.gva.be/cnt/dmf20151020_0...r-veloAntwerpen |