|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|
|||
|
|||
Vrouw schrijft hartverscheurende brief aan kind dat ze wil aborteren
Een jonge moeder in spe heeft een brief geschreven aan het kindje dat ze wil aborteren. Ze plaatste de tekst op de Amerikaanse sociale nieuwswebsite Reddit, tot groot ongenoegen van de beheerders. Zij vonden hun internetplatform niet de juiste plek om dit onderwerp te behandelen. Lees hieronder de brief van de zwangere vrouw aan ‘Klein Ding’.
Klein Ding, Ik voel je in mij. Ik heb dubbel zoveel honger en de helft minder energie. Het breekt mijn hart dat ik niet zo enthousiast ben als ik zou moeten zijn. Aan de ene kant spijt het me, maar aan de andere kant ook weer niet. Het spijt me dat dit schrijven ons afscheid is. Ik vind het jammer dat we elkaar nooit zullen ontmoeten. Je zou de ogen van je papa kunnen hebben en mijn neus. We zouden onze eigen tradities kunnen bedenken en een familie worden. Maar, Klein Ding, we ontmoeten elkaar ooit wel. Ik beloof je dat ik de volgende keer wel blij zal reageren als ik een blauw plusteken zie op mijn zwangerschapstest. Dan zitten we in dezelfde realiteit en zal ik helemaal klaar voor je zijn. Klein Ding, ik wil dat je gelukkig wordt. Ik wil meer goede dingen voor jou dan voor mezelf. Ik wil het beste voor de toekomst. Dat is precies de reden waarom ik nu je mama niet kan worden. Ik ben zelf nog niet volgroeid. Het zou niet eerlijk zijn om nieuw leven op de wereld te zetten terwijl ik nog wordt achtervolgd door geesten uit mijn verleden. Ik wil dat je alle dingen krijgt die ik als kind niet heb gehad. Ik wil dat je een beter mens wordt dan ik ooit ben geweest. Ik kan je niet hetzelfde aandoen als wat men mij heeft aangedaan: dolverliefd een zaadje planten in een tuin en hopen dat het groeit door erover te dromen. Liefde en spontaniteit zijn fantastisch, maar ze hebben weinig verdienste. Hoewel ik veel dromen heb, zijn dromen niet genoeg om voor jou een betere toekomst op te bouwen. Ik kan je niet op de wereld zetten. Niet op deze manier. Ik hou van je, Klein Ding, en ik wens dat de omstandigheden anders waren. Ik beloof dat ik je gauw terug zie. En de volgende keer mag je me mama noemen. - H bron:http://www.nieuwsblad.be/article/de...141015_01322596 mening: Ik vind dit artikel best wel schokkend. Ik weet niet goed wat ik ervan moet denken. Langs de ene kant is het erg dat de vrouw abortus pleegt maar, ze wil zelf ook het beste voor haar kind. Maar dan snap ik niet dat ze het kind niet laat adopteren. Dan Kan de vrouw zoals ze in haar brief al schrijft, haar kindje ooit nog ontmoeten en toch een mama zijn zonder dat het kindje haar leven zo drastisch zou veranderen. Met toch enig respect naar de vrouw toe omwille van de hartverscheurende keuze. |