actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 30th September 2014, 00:05
mathias.s*erkens mathias.s*erkens is offline
Registered User

Touring woest: "Politie maakt spel van verkeersveiligheid"

De Belgen blijven het gaspedaal stevig indrukken, zo blijkt uit een nieuwe BIVV-studie. Tegelijk dreigen boze agenten na een 'boeteloze week' nu ook met een boycot van de flitsmarathon. Touring is ontzet: "Ze maken een spel van de *verkeersveiligheid."

Tijd voor actie dus, dachten ze bij het BIVV. Maar net morgen houden agenten in het hele land een 'boeteloze' week, uit onvrede over de pensioenregeling. "Komt er vrijdag, tijdens het nieuwe overleg met de formateurs, geen oplossing uit de bus, dan werken onze leden op 10 en 11 oktober ook niet mee aan de flitsmarathon", luidt het bij VSOA, de grootste politievakbond.

Automobilistenvereniging Touring vindt dat de vakbonden té veel verwarring zaaien. "Wegpiraten dreigen zich de komende dagen onaantastbaar te voelen. Agenten maken er een zottekesspel van. Het ene moment is de verkeersveiligheid het hoogste goed, nu blijkt plots dat we wel eens een week zonder boetes kunnen en is een flitsmarathon schijnbaar van weinig belang. Dit soort slechte signalen komt onze veiligheid op de weg niét ten goede."

Mening:
Ik geef Automobilistenvereniging Touring gelijk er moet worden opgetreden tegen de wegpiraten omdat er teveel auto ongelukken gebeuren. Nu dat de politie begint te dreigen met een boeteloze week kunnen wegpiraten vlot hun gang gaan. Als de politie wil staken vind ik dat ze dat op een andere manier tot uiting moeten brengen, maar niet door mensenlevens op het spel te zetten. Ik denk dat er al genoeg ongelukken gebeuren met controles, nu ze staken zullen er nog wel een pak bij komen, en zo kunnen hardrijders blijven doorgaan zonder bestraft te worden.

Bron: Het Laatste Nieuws 29/09/2014

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnen...eiligheid.dhtml
Met citaat antwoorden
Oud 30th September 2014, 09:54
D*de.Ooms D*de.Ooms is offline
Registered User

Touring woest: "Politie maakt spel van verkeersveiligheid"

De kans is groot dat mensen nog meer als anders hun gaspedaal gaan indrukken omdat ze toch geen boetes kunnen krijgen. Zo worden onze wegen nog onveiliger als anders. Want Belgen staan erom bekend dat ze van zichzelf vinden dat ze heel goed kunnen rijden, in de praktijk is dit echter vaak anders.
Maar ik heb ook wel begrip voor de situatie van de politie, kunnen aftellen naar jouw pensioen en dan plots nog enkele jaren langer moeten werken... Een mens zou voor minder protesteren.
Toch kunnen de pensioenen niet blijven zoals ze zijn, want dit gaat onbetaalbaar worden. We zullen dus sowieso allemaal water bij onze wijn moeten doen.
Ik ben in ieder geval benieuwd met welke oplossing de regering gaat komen...
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:57.