|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|
|||
|
|||
Weer geval van gaybashing in Gent
Weer geval van gaybashing in Gent
In Gent is afgelopen nacht een jongeman aangevallen omdat hij homo is. Eerst werd hij uitgescholden door twee allochtone jongeren, daarna sloegen ze hem in elkaar en stalen ze zijn portefeuille. Een voorbijganger kwam tussenbeide waarna het duo de benen nam. Het is al het zoveelste geval van zogenaamd gaybashing dit jaar in ons land. Sinds 2011 stijgt de agressie tegen homo's jaar na jaar. Bron: De Morgen, 14-12-2013 Mening: Ik kan begrijpen dat dit voor vele mensen onder ons als 'boecht' gezien wordt. Maar ik ben het hier niet mee eens. Ik vind dit wel maatschappelijk relevant en duidelijk geen boecht. Dit omdat het nog altijd gewone mensen zijn zoals jij en ik, zoals iedereen. Niemand zou ervoor moeten gestraft worden omdat ze een bepaald iemand uitkiezen om met samen te zijn. Dit zou een vrije keus moeten zijn. Zoals dit ook aanvaard is in ons land, België. Dat een man met een man mag uitgaan en een vrouw met een vrouw. Maar toch blijkt het dat mensen het hier nog steeds moeite mee hebben. Het is nog steeds voor veel mensen ook in mijn vriendenkring nog moeilijk. Ze begrijpen het niet. En dit vind ik zeker niet erg dat ze dit niet begrijpen. Dit is nu ook wel een heel grote aanpassing, voor de ene persoon al een grotere aanpassing dan voor de andere. Maar dit, wat hier gebeurt is in Gent is niet de bedoeling. Dit zou niet mogen gebeuren. Je mag het hiermee moeilijk hebben en hier vraagtekens bij plaatsen bij dit soort situaties. Maar om mensen dan te gaan uitmaken, pijn doen. Dat vind ik niet gepast. Het gebeurt spijtig nog altijd, terwijl dit niet zou mogen gebeuren. Terwijl we lezen in het artikel dat dit als maar meer toeneemt, gaybashing. We kunnen enkel maar hopen dat mensen er meer begrip voor krijgen en dat in de toekomst gaybashing minder voorkomt. Dit zou een goede start zijn van het nieuwe jaar dat voor de hoek staat. |
|
|||
|
|||
Dit is toch absoluut niet voor deze tijd. Net nu men in zoveel landen eindelijk zover staat dat homohuwelijken worden toegestaan, beginnen de pesterijen. Ik begrijp heel goed dat dit niet voor iedereen een vanzelfsprekendheid is maar men heeft toch al gehoord van tolerantie ten opzichte van anderen. Dit probleem moet echt aangepakt worden. Het blijft hier ook niet enkel bij pesterijen maar ook stelen en fysiek verwonden zijn nu deel van het probleem. Een tussenkomst van de politie zou al een mogelijkheid zijn. Meer controles voeren in de buurt van homobars en andere uitgaansgelegenheden is toch een kleine moeite om mensen een veiliger gevoel te geven. Het is tenslotte iets waar iedereen recht op heeft.
|